Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

plopp76 skrev 2012-08-09 18:54:13 följande:
    Nej inte nåt speciellt :) Mest bara att man ska komma underfund med hur det hänger ihop. Det kommer nog att släppa :) Är ju ingen definitiv vetenskap heller. Så det löser sig!

Vad menar du med ingen direkt vetenskap heller?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    plopp76 skrev 2012-08-09 19:18:50 följande:
    Definitiv vetenskap, ja jag menar att alla är olika. Allt måste ju inte stämma på alla. Så man måste lära sig hur saker fungerar hos just en själv.
    OK men alla genomgår ju samma sak under cykeln.
  • telgebo
    plopp76 skrev 2012-08-09 19:32:55 följande:
    Ja det vet jag ju :) Men jag menar bara att alla kanske inte upplever det på samma sätt och kanske inte har klara symtom och håller sig inom samma mall. Det SKA vara på ett sätt, men när det är människokroppen vi pratar om så kan det ju vara så olika.

Jag vet inte vad jag ska svara då jag inte riktigt förstår vad du menar.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-09 20:11:29 följande:
    Jag längtar tills i morgon bitti så jag får ta tempen igen. :) 
    Nu är jag verkligen beroende!  

Ha ha, capiche

Kliar det inte i testfingrarna lite också?
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-09 20:15:48 följande:
    Tror du!!!! NÅGOT! 
    Men jag vet att det är för tidigt testa än så jag försöker hålla mig till måndag morgon ......söndag morgon.....eller lördag morgon INTE en dag tidigare ;)  Oj ...kom på mig själv nu att jag kommer ju testa redan lördag om jag känner mig rätt. 

På lördag Capiche, snälla nu är det bestämt. jag kommer sitta klistrad här på lördag och vänta på dig likt ett barn som väntar på tomten på julafton. ha ha
  • telgebo
    plopp76 skrev 2012-08-09 20:14:41 följande:
    Det är ok :) Du behöver inte svara nånting. Det är ingen fråga utan bara en reflektion över att alla kroppar är olika. Och även om saker och ting "ska" vara på ett visst sätt så är det inte säkert att det är så för precis alla. Glad

Nja kan nog inte hålla med om det. Funkar allt som det ska med ÄL så följer dom flesta samma mönster under temp perioden så att säga med tempsänkning och ökning osv.
  • telgebo

Plopp: Jag är ganska säker på att du inte riktigt förstår fördelen med att tempa. Ett tips är att läsa på på FF, det finns olika sorters guide där som förklarar enkelt hur det hela funkar som jag verkligen kan rekommendera.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-08-09 20:24:10 följande:
    ;) "kanske" lördag morgon. Missar jag då så tar jag ett test söndag morgon. 
    Är som rädd bli hånad av ett blankt gravtest. Men samtidigt så är det skönt veta innan mensen kommer om den tänker komma iaf denna månad.  

Missar? Hur kan man missa att testa capiche ha ha?
    Jag kan påminna dig imorgon kväll innan du ska nanna
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-09 20:24:10 följande:
    ;) "kanske" lördag morgon. Missar jag då så tar jag ett test söndag morgon. 
    Är som rädd bli hånad av ett blankt gravtest. Men samtidigt så är det skönt veta innan mensen kommer om den tänker komma iaf denna månad.  
    Jo håller med dig, jag har testat neg före BIM och hunnit deppa klart innan blodeländet börjat.
  • telgebo
    plopp76 skrev 2012-08-09 20:30:06 följande:
    Jag har ju skrivit hela tiden att jag inte kan allt och att jag håller på och lär mig :) Har endast tempat i en vecka och alla är vi väl barn i början, eller hur?

Jag förstår mycket väl fördelen, jag har bara inte riktigt satt ihop alla delar än och det är ju därför jag frågar.

Lämnar det ämnet nu, det var bara en öppen reflektion över att allt inte är så statiskt.

OK var bara ett tips att läsa på på hemsidan inget annat för att förstå hur allt fungerar för att fortare komma in i det.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*