Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Capiche skrev 2012-08-03 09:30:10 följande:
    Kikade, svårt att säga. Den går som upp och ner :/
     Hur lång cykel brukar du har ?

Innan jag blev gravid så hade jag oftast 29 dagar. Nu vet jag inte alls hur det blir nu när jag slutat med p-piller men när jag åt dom så hade jag en cykel på 30-32 dagar.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Saga09 skrev 2012-08-03 09:41:12 följande:
    Telgebo: mun lutealfas är 11-12 dagar bara och idag är jag på 9.... Ska lägga upp kortet sen när jag kommer till en dator...

Men åhh det är ju bara 2-3 dagar kvar, jag tror helt säkert att ditt test är positivt.

Nu blir jag jättenyfiken på dagens bild på testet

• telgebo
    Saga09 skrev 2012-08-03 09:51:24 följande:
    telgebo: ja det är nära nu... lite skraj bara för tempen har alltid sett helt okej ut men så dag 10 börjar det gå nedför  rädd att tempen imorgon börjar dala.. igen.. phu... Håll ut bara testet kommer nog under eftermiddagen nån gång 

Min temp dalade också när jag blev gravid
  • telgebo

Capiche: Men du har ju chans till bebis om du har sex idag också så förför karln nu

Ja du detta med lutalfasen är vad som står på FF och jag vet att vi har pratat om det här i tråden tidigare att den oftast är konstant, men iomed att du hade ÄL senare i cykeln så borde det ju bli annorlunda att du har BIM senare, men jag kan inte lova nåt. Du kanske kan öppna en tråd om det.

• telgebo

Jag försöker inte få barn men det är ändå så jädra irriterande att ha som jag har det, blir fan knäpp.

• telgebo

Du och jag Capiche, känner samma som du att det aldrig kommer gå.

Är så negativ idag blääää

• telgebo

Fy fan har PMS så menshelvetet kan fan komma nu så jag kan hoppas på att cykeln funkar nästa månad. Ångrar så att jag började med p-piller. Varför gjorde jag det? Jag har inte ens haft sex under den tid jag åt dom så det var totalt onödigt och det förstörde bara för mig, fan nu gråter jag också.

• telgebo

Men Saga du har ju positivt test ju, jag tror nog att du är gravid allt.

• telgebo

Nån som vet vad som händer med kroppen egentligen när man ej har ÄL även fast min l fas är likadan?
    Fattar inte.

Ja jag vet att jag ska vara positiv men jag hade ju samma problem förra gången därför det tog nästan 2 år.

• telgebo
    MissBoring skrev 2012-08-03 12:07:18 följande:
    Jag tror det är så att äggen "går tillbaka" typ förintas av sig själv.
    Sen är det som vanligt nästa månad igen, ja alltså beroende på förutsättningar.
    Verkar som normalt är att 1-2 ggr om året uteblir äl för alla kvinnor.
    Nu menar jag inte att det är så i ditt fall just nu men att man ju själv kanske inte vet om det men ändå fortsätter ju kroppen sen att fungera normalt!

Försöker hitta info om det hela på google men vet inte riktigt vad jag ska söka på för jag hittar inget.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*