Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Capiche skrev 2012-08-01 08:34:35 följande:
    Jag var sååå trött igår så jag somnade då jag kom hem från jobbet.

Imorse steg tempen ynka ynka mycket så det var inget hurra för direkt. *suck*
    Trött är ju ett symtom

Här steg tempen 0,2 grader fortfarande ingen ÄL på dag 22 så bara glömma denna cykel.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    MissBoring skrev 2012-08-01 08:37:59 följande:
    Tjohoooo, i morse möttes jag av en glad gubbe i badrummet Solig å det va inte han på två ben Skrattande
    Shit vad skönt, å tempen har börjat stiga så kanske jag kan få mig min äl iaf Drömmer
    Härligt, får hoppas tempen går upp fint nu.
  • telgebo

Ja sex ja, hur får man lust till det? Tappade den i slutet av förra gravidieten och inte återfått den än.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-08-01 10:26:41 följande:
    Ja absolut :) Vi har i regler haft sex varannan var tredje dag sedan den dagen vi träffades så blir inte så stor skillnad i sexlivet för oss.
    Men det är ju det, det måste vara kul också när man göra barn så det inte blir ett "måste". Utan för man vill :)

Får hålla tummarna att nästa månad så kommer äl igång för dig. :) Det skulle ju vara skönt att se kurvorna börja likna vanliga kurvor med äl :)
    Jo verkligen vill bara veta att kroppen är på gång igen som vanligt, men jag vet ju hur det var förr inna min senaste graviditet.
  • telgebo
    Cice skrev 2012-08-01 10:30:37 följande:
    Hej
    finns det ngn här som har använt Pergotime ?'

Enligt Fass ; man ska har en kur på 5 dag, och man ska börjar på  femte dag, men  jag har läste på ett forum att man ska börja med pergo på dag 1 el 2 ?
    Hur  gör man då?
    Tack i förhand,
    Cice       
    Jag har ätit det, dock länge sedan. Du får det av gyn då det är receptbelagt. Det har varit restnotat länge på apoteket så det gick inte att få tag på senast jag försökte  under 1 år att få tag i det.
  • telgebo
    Cice skrev 2012-08-01 11:16:45 följande:
    Precis Capiche...
      Min läkare  säger ;  Pergo ska användas från dag 2... Men på FASS och 1177 sägs så ; Behandlingen startar på eller omkring femte mensdagen ...
    Var ska man gå på ? Grrrrrrrrrrrrrrrr. 

Det är faktiskt ganska komisk att en läkare har sin egen uppfattning, och det stämmer inte alls med FASS el 1177..   
    Man börjar på CD 3 eller 5 och äter det i 5 dagar och man gör även ett VUL efter man ätit det.
  • telgebo

Jag kan dock inte äta pergo då jag har hypotyhyreos.

• telgebo
    reload79 skrev 2012-08-01 12:20:24 följande:
    Nu hittade jag hit hopps på att få svar om tempning tänkte börja med det nästa cykel! Vilken dag brukar ni börja? Och om msn närmar sig äl har man då högre temp?
    Välkommen hit.

Man börjar tempa samma dag man får mens. När man närmar sig ÄL sjunker tempen och höjs sedan i 3 dagar innan coverline sätts ut. Finns mycket info på FF hemsida.
  • telgebo

Välkomna alla nya hit, jättekul, det är nog jag som lockat er hit då jag tipsat i ganska många trådar om det fenomenala med att tempa.

Amaryllis: Inboxar dig, tyvärr minns jag inte dig, har du bytt namn sedan dess?

• telgebo

Vad betyder Fatigue? Är det trötthet?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*