Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Capiche skrev 2012-07-29 12:03:45 följande:
    Har vart lite frånvarande, haft fullt upp i helgen så har inte haft tillgång till dator. 

Jag har fortfarande inte positivt äl test.
    Dag 16 idag men fortfarande lika förbannat ont i äggstockarna.

Trist men ge inte upp.

Här står det också still.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 13:23:30 följande:
    Din och min kurva liknar nästan varandra lite. 

Har tänkt på det också och både du och jag har ju nyss slutat med p-piller. När slutade du med p-piller? Du kanske har skrivit det förr men minnet du vet
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 13:35:40 följande:
    Nä jag vet , man glömmer som bort och orkar inte gå tillbaka hur långt som helst i tråden :) 

Jag slutade med p piller 16 maj.
    När slutade du ?  

Jag tror p piller kan förstöra balansen i kroppen bra länge efteråt. Jäkla skit också! :)  
    Jag slutade den 13 juli och mår så mycket bättre utan dom, ingen PMS förutom för någon sedan.

Är skitorolig nu att cykeln ska vara helt fucked up, har läst på lite och börjar bli rädd att jag ska få samma helvete att få den regelbunden trots att jag bara åt Yasmine i 6 cykler för jag har läst att Yasmine är bland det värsta skit man kan äta.

Har du märkt nån förbättring sedan du slutade?

Jag verkar inte ha nån ÄL denna månad så bara se hur nästa blir då. Enligt min app så ska jag ha mens den 8 augusti och jag vet att jag kommer få mens, men frågan är bara när.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 14:35:32 följande:

Såhär ser stickorna ut dag för dag .... telgebo ser ganska negativt ut va. 
    Me tanke på tempen också, har ju inte stigit än.

Tyvärr ja så är alla dessa negativa.
    Har du införskaffat CB digital?

Kollar du sekret och tapp varje dag? Jag tycker det är skitsvårt att tyda mitt sekret ganska ofta och skulle verkligen behöva en grundlig förklaring.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 16:27:37 följande:
    Till nästa månad ska jag köpa CB digital. !!! :) 

Ang sekretet tycker jag också det är lite nästan hopplöst för jag har haft jättemycket flytningar denna månad,
    Har det fortfarande.
    Så där skulle jag också behöva en genomgång haha :D

Hoppas inte din cykel blir fucked up av p pillerna.
    Innan jag åt p piller så hade jag en regelbunden cykel på 31 dagar exakt.
    Men nu när jag slutade med p pillerna har den legat först på 21 dagar sen på 27 dagar och förra låg den tror jag på 28 dagar.
    Så det tar nog som sagt ett tag innan kroppen ställer om sig. :/ 
    Men du kan ju börja testa med CB nu ju eftersom du inte verkar ha haft ÄL än men du gör som du själv vill.

Jag hade en regelbunden cykel innan jag blev gravid på 28 dagar med ÄL på dag 11 ibland eller dag 16.

Nu vet jag inte alls hur det kommer bli. Funderar på om jag ska våga mig på apiforcen igen bara för att stablisera men jag ska se om denna cykel blir som det var förr eller inte. Hoppas inte på någon 45 dagars variant eller mer.

Flytningar ja, jag fattar inte alls så någon som kan detta får gärna förklara för mig.
  • telgebo
    Losan skrev 2012-07-29 17:22:28 följande:
    Tror det kan vara väldigt individuellt! Åt p-piller i sammanlagt 11 år. De fem sista åt jag Yasmine varav det allra sista Yaz som, liksom Yasmine, ska vara p-pillret from hell!! Men jag har inte direkt haft några bekymmer sen jag slutade. Slutade oktober -11 började tempa november-11 och då fick jag ägglossning dag 15 efter det har ägglossningen inträffat mellan dag 17-20 och lutealfasen har legat på 11-12 dagar.

Hoppas det rättar till sig för dig!! 
    Jag är nu på dag 19 har jag för mig och än inget tecken på att ÄL skett trots att jag känt en del mol i äggstockarna, igår hade jag så ont så jag knappt kunde gå upprätt på kvällen, men jag försöker inte att få barn så det är inte så viktigt att få ÄL men jag vill veta om kroppen är på banan sas.

Jo jag har hört att Yasmine är rent skit och jag fattar inte varför jag inte ätit det heller för jag har inte haft nåt sex alls under hela perioden jag åt p-piller då jag tappade lusten totalt.
  • telgebo
    MissBoring skrev 2012-07-29 17:57:54 följande:
    Japp...
    Det är skumt det håller jag med dig om. Var med om det ofta då jag försökte få barn.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 18:01:47 följande:
    Tror jag väntar till nästa månad med cb digital ändå. 

Jag provade apiforce innan jag blev gravid med barn 2.  Hade försökt 1 1/2 år efter första barnet och började då med apiforcen ,Blev gravid samma månad men det slutade i missfall och sen vart jag gravid 2 månader efter igen.  Om det var apiforcen vet jag inte. 

Har du testat apiforce tidigare?  
    Jo jag har testat apiforce innan 1 gång och blev då gravid, det var samma månad som jag även spolade äggledarna så det kanske var det som gjorde att det tog sig. Jag fick dock MA så jag vet inte om jag skulle våga mig på det om jag försökte aktivt att få barn med rädsla att kanske få MA även den gången med om jag äter det.
  • telgebo

Tjejer: Om man har vattnigt med vitt i vad sjutton är det då? C eller w? Det är halt som vatten och inte krämigt men w ska ju vara genomskinligt eller hur? Jag fattar inte.

• telgebo
    MissBoring skrev 2012-07-29 18:08:19 följande:
    Uteblev agglossning for dig da?
    Vilken cykel syftar du på? Jag hade många ÄL fria cykler under dom 21 månader jag försökte aktivt att bli gravid.

Alltid positiva ÄL-test som inte var ÄL.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*