Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Capiche
    Denna kurva: Det verkar som du kanske hade ÄL igår det är beroende på hur din temp är imorgon och hur flytningar, så länge du har w flytningar eller E så är du fertil så bara sexa på då. ÄL har garanterat skett om tempen ökar med minst 0,2 grader efter pos test eller fertilt sekret. Så har jag fatta det iaf, rätta mig gärna tjejer om jag har fel.

Förra kurvan: Jag får inte ihop den alls allvarligt. Hur kan du har vitt sekret och + på ÄL test? Och sedan fertilt sekret EFTER ÄL under lutealfasen? Ha ha. Att du fått streckat cv av FF beror definitivt på att flytningar inte stämmer ihop med resultatet på OPK. Testa att ändra till W där under ÄL och se vad som sker om du får heldragen CV då.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Capiche: Förstår du FF språk? Jag kör med en del förkortningar.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-28 00:26:51 följande:
    Jadå jag förstår hur du menar. 
    Men det flummiga förra månaden var just det att jag hade endast tjocka vita flytningar och inga vattniga alls dagarna under äl. Och sedan några dagar efter ÄL så blev det vattnigt, nästan lite gul vätska som bara rann ut och luktade nästan som fostervatten. (hel knäppt!)
    Men testet var positivt då jag skrivit +.

Så därför tror jag kroppen inte är i balans än riktigt sen jag slutade med p pillerna. Jag ska testa sätta w där jag tros haft äl förra månaden. Men känns dumt sätta dit iom jag inte hade det under äl.
    Blir det inte fel då ändå? Eller?

Du kan leka med kurvorna och ändra tillbaka, inga problem, jag leker ofta med mina kurvor och har alltid gjort och sedan ändrar jag bara tillbaks.

Skumt att du hade pos OPK oc h vitt alltså. Är du verkligen säker på att OPK var +? Jag har vart med om att OPK vart + men likt förbannat så har inte ägget lossnat och det har då prog prov visat så jag litar inte så mycket på ÄL test längre pga det. När började du med grapen i förra cykeln? Tänkte om det var efter ÄL i förra cykeln. Grapen ska ju bara drickas från mens till ÄL och inte efter ÄL. Säkert inget farligt då men ändå.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-28 00:36:30 följande:
    Jag började med grapen denna mens och dricker det än, ca 2 dl om dagen. Ibland lite på kvällen också bara för det är så gott :) 

Jag är inte helt säker på att det var 100% positivt men det var lika starkt tror jag som kontrollstrecket. Nu blev jag ju osäker. Men när skulle äl annars skett i förra cykeln?
    Eller jag kanske inte hade äl alls förra månaden?

Fotat ÄL testen? De är positiva när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Jag hade många cykler utan ÄL när jag försökte bli gravid trots att testen visat det. Stämde inte flytningarna med testet så var det ofta falska plus.
  • telgebo

Ledsen Capiche men dessa Äl test är inte positiva.

Enda sättet att veta att man ÄL är progesteronprov remiss till det får du av gyn/läkare  eller heldragen coverline av FF men då är det ju en del tecken som ska stämma.

Att du tex har w eller E under den dagen som cv sätts ut att tappen är Hög mjuk och öppen och eller postiva ÄL test.

Du kan gå in och titta på min kurva från april 2010 och januari 2011, det var positiva kurvor som ledde till graviditet.
    Vet inte alls hur man kopierar in kurvan i inlägg här.

• telgebo

I den pluskurvan så ser du att du hade hög mjuk öppen tapp och äggvita dagen innan cv.

Jag kan rek att du testar ÄL test 2 ggr om dagen och inte på morgonurin. Du ska testa med stickor mellan kl 11-20 och du ska gärna kissa ut morgonurinen och sedan vänta helst 4 timmar innan du testar med ÄL test.
    Jag fick alltid pos test på eftermiddagen runt 15 aldrig på morgonen när jag nu då väl hade ÄL.
    Jag kompl ibland med ett digitalt ÄL test om jag var osäker på stickan. CB Äl test är lättare att avläsa resultatet på dom dom visar happy face när det är positiva och bara en tom ring när de är negativa.

Om du vill kan jag läsa av ditt ÄL test när du testar sådana för att få hjälp.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-28 01:06:37 följande:
    Tack för hjälpen telgebo. 
    Ja alltså denna djungel. :)

Men iom äl testet blev svagare där på 2/7 borde väl äl vart OM den vart typ dagen innan? Eller?

Vart hittar man CB äl test med happyface?

Det är en djungel, herregud vad jag läste på när jag försökte alltså, jag tog tom examen i FF ha ha och läste deras course ha ha.

Jag förstår inte vad du menar nu med ÄL testet den 2 juli. Förklara gärna.

CB ÄL test köper du på apoteket, en förpackning innehåller en apparat med 7 stickor, kombl gärna med stickor så blir det inte så dyrt. En förpackning CB ÄL test kostar runt 250 kr när jag köpte det 2010.

Jag kan hjälpa dig läsa av stickor om du vill, men du får du fota och lägga in dom här eller i bildgalleriet så jag kan se dom, om du vill alltså.

Tagit nåt ÄL test idag? vad visar det?
  • telgebo

Åhh shit vad brösten ömmar nu och så mol i äggstockarna i förrgår, vet att jag inte är gravid men ÄL kanske, Får se vad tempen visar imorgon och om kroppen kommit igång nu eller inte.

• telgebo

Får se om man kanske kan få svar på sin fundering under dagen idag lördag då. Hoppas på det.

Nu ska jag snart sova, ska bara se OS elden tändas och nu är på gång, dem springer fram med facklan nu ha ha, gud vilken låååång invigning.

• telgebo

Min kurva är en gåta. Fattar inget just nu.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*