Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MissBoring skrev 2012-07-13 16:52:28 följande:
    Tack snälla. Det förstår jag du inte vill. Tror faktiskt du har rätt (är på semester å kan inte kolla hundra nu) att vi hade dag 16 sist.. Men tror iof inte att det kan göra så stor skillnad. Jaja inget att sia om, får göra som vanligt.... Vänta å se.. Suck
    Förstår att det måste kännas skitjobbigt att bara vänta och inte veta och så kanske till på köpet ha en massa symtom och så en IVF på det också. Vet bara hur jobbigt jag tyckte det var när jag försökte få barn och då gjorde jag inget IVF.

Hittade en tråd på svårt att få barn om just graviditetstest, om du vill kan jag länka den till dig, men vill fråga först så jag inte bara skickar den.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Saga09 skrev 2012-07-13 19:13:32 följande:
    Inser nu efter denna månaden att min cykel blivit kortare än vad den varit tidigare. Förra månaden kom mensen på dag 26 och nu på dag 25. Innan det har det hoppat mellan 27-32 dagar. Phu för att hålla ordning på allt. In på försök 6 då med en man som inte tycker att vi ska använda ÄL tester eller dyl för det tar sig ändå ;) ja inte ännu då.. ofta har han inte lust när jag haft äl.. han vet ju inte om det själv då eftersom han blir stressad av att prata om det...
    Kan ju ha varit nåt tillfälligt bara som att du tex hade tidigare ÄL, fast å andra sidan så brukar ju lutealfasen vara lika lång och inte variera så.
  • telgebo

Capiche: När slutade du med P-piller? Jag är så orolig för att min mens ska utebli flera månader nu när jag slutar, tar sista pillret nu ikväll innan jag lägger mig.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-13 21:12:02 följande:
    Jag slutade med p pillerna i samband med sista mensen på kartan. Så den 16 maj om jag inte minns helt fel. 
    Så detta blir vårt 2:a riktiga försök.
    Men jag tror jag har för lite progesteron i kroppen för jag är inte säker på att jag faktiskt har ägglossning för jag hade inte alls några äl flytningar vid äl tex. :/ Och iom det tagit 1 1/2 år med dom andra barnen innan jag blivit gravid.

Men nu har jag en annan karl jag lever med så det blir vårt första gemensamma barn så få se om det kanske tar sig snabbare nu, eller inte. :)

Är såååå grymt sugen på att testa i morgon bitti. Bara för veta om man kan sluta hoppas denna månad eller inte.!  
    Men progesteron har väl inget med sekretet att göra? Det är väl östrogenet eller?  Jag har inte heller några tydliga ÄL-flytningar som jag hade när jag var yngre, men jag lyckades ju ändå trosts min höga ålder men det tog en himla tid.

Men åt du upp hela kartan innan du slutade? Jag tycker jag läser så mycket om att vissa får vänta på mens så länge när dom slutar och undrar hur det kommer bli för mig.
    Tidigare när jag har ätit och slutat så har mensen kommit när den ska så kroppen har kommit igång normalt på en gång så jag hoppas på samma tur nu.
  • telgebo
    lovelyangel82 skrev 2012-07-13 21:34:11 följande:
    Ja ja hoppades på de svaret.. Men tänkte att de verkar så avancerat att termometern ska ha 2 siffror efter punkten så tänkte att då e de säkert en som man måste kära upp i rumpan man ska ha..

Men
    Skönt och
    Läsa att ja kan fortsätta
    Me
    Min
    Jag har en vanlig temp en en decimal och tempar i oralt, det funkar alldeles super med en sådan temp.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-13 22:25:42 följande:
    Nej det har nog inte med sekretet att göra men känslan i kroppen säger att det kan bero lite på det och därför det tog sådan tid efter p piller stopp sist innan jag vart gravid. 
    Och mellan 1a och 2a barnet skyddade jag mig aldrig och det tog ändå 1 1/2 år innan jag blev gravid.
    Sen är det lättare att få missfall om man har för lite progesteron i kroppen. 
    Läst massa på Internet och olika forum om detta samt denna länk www.whiteday.se/progesteron.html

Jag åt upp hela kartan innan jag slutade, BM rekommenderade att man gjorde så iom jag har alltid mens på sista veckan av kartan och då blir det lite enklare räkna ut ungefär när man kommer ha äl m.m.
    Men det är nog olika beroende på vad man äter för några kanske?  :)
    Men ÄL sekret har med östrogen att göra och progesteron ger ju näring till gulkroppen som ombesörjer embryot med näring om befruktning sker. men jag kan ha fel.

Tog tid för mig med, 21 månader med ett MA mellan dessa 21 månader, var oerhört jobbigt tid att inte veta om man skulle lyckas eller inte. Jag har tidigare haft så lätt att bli gravid, 4 ggr har jag blivit gravid på första försöker och nu när det plötsligt tog 21 månader så fattade man ju inte varför.

Sista vecka på kartan äter man ju sockerpiller (alltså piller utan hormon i) och då är det meningen att man ska få sin p-piller mens.

Jag tar nu sista p-pillret ikväll. Får se sedan när nästa mens kommer.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-13 22:57:23 följande:
    Ok. :) Va konstigt att det tog så länge om det tagit så snabbt med dom andra. Men det är ju så kroppen gör lite som den känner ibland. :/ 

När räknar du med ÄL ? Hoppas det tar sig på första försöker för er :D

Ja det var verkligen konstigt men jag var ju äldre också, började försöka när jag var 34 år och var nästan 37 när min dotter föddes.

Sedan så hade jag ingen ÄL vissa månader fast ÄL testet visade det och hypothyreos och en massa krångel.

Jag vet inte när jag har ÄL, men om min kropp är som innan jag blev gravid så borde jag ha ÄL den 25 juli, men som sagt jag planerar inte barn, har inte ens en partner att skaffa barn med. varit singel i många år.

• telgebo
    Bjornis skrev 2012-07-13 23:11:16 följande:
    Om man har dåligt m äl-flytningar vill jag återigen tipsa om pre-seed. Googla på det. Är ett spermievänligt glidmedel å beter sig precis som äl-sekret. Jag har som jag sagt innan Aldrig plussat utan det å vi har prickat äl perfekt massa ggr men ex en gång hade vi endast sex tre dar innan men använde pre-seed å jag plussade. Nu blev ex det missfall men det har ju inte med det att göra. bara ett tips. Plus att det ibland kan vara svårt att få det att "rinna till" när man bakar bebis på beställning! Missboring: trist med minus... och ja på rd 13 borde det iaf visa nåt på testet tycker man tyvärr...
    Hade du inte ens ÄL sekret vid livmodertappen? Jag har läst om Pre seed men aldrig använt det trots brist på ÄL flytningar eller hängbroar som vissa kallar det och det tog sig till slut ändå. Däremot kan jag märka att jag har vattniga flytningar och har aldrig undrat om de är lika fertila som ÄL flytnngarna som är som rå äggvita? men jag har tagit för givet att det är så.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-13 23:44:13 följande:
    Ok. Då förstår jag. :)   
    Bra

Kanske hade det tagit fortare om man hade haft ÄL varje månad som man hade som yngre.
  • telgebo
    Bjornis skrev 2012-07-14 05:32:13 följande:
    Jo, kanske lite men inte några som blir till långa broar. Mer känns som att man vill få till lite till för miljön där inne...

Förstår.

Capiche skrev 2012-07-14 06:21:32 följande:
    Och här kom tant röd på besök. Skit också!

Fan vad tråkigt

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*