Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Finns det nån tråd på FL om denna kräm? Vill läsa mer.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Tuvalina skrev 2012-07-30 19:30:56 följande:
    Jag tror inte jag skulle fortsätta under graviditeten om det inte är så att man har uttalad progesteronbrist och fått flera mf.

Du kan läsa lite mer på www.mialundin.se och här: www.hormoni.se/bioidentiskt_progesteron.php
    Men det står att man ska fortsätta med krämen om man plussar. Jag vet ju att om man slutar med progesteron så kan man få MF pga det.

Synd att det inte finns en tråd här på FL där man kan läsa om nån plussat med den. Är lite misstänksam att en kräm man ska smörja på huden verkligen fungerar, är lite rädd att det är en bluff.
  • telgebo
    Cice skrev 2012-07-30 19:57:56 följande:
    Hej 

Äntligen min kurva är här..... Jag har aldrig haft en  så konstig period som den här, hela 31 dag .  Hela mitt liv jag har haft 29 dagar... Jag undrar vad är det som har hänt mig, usch.

www.fertilityfriend.com/home/3d8b59

Vad tycker ni ? 

Vad är det som är så konstigt? tex om ÄL är 2 dagar sen så blir ju mensen detsamma.

Ser att din temp sjunker så tror du får mens imorgon eller redan ikväll/inatt.

Vad är FD som du fyllt i?

• telgebo
    Cice skrev 2012-07-30 20:13:04 följande:
    Hej  Tegelbo

Jag har genomgått en immunbehandling i Athen, och den   har säkert påvert min cykel en hel det.

Jag  var på Cd 21 när jag fick den första IL dropp, och då jag fick mens 3 dagar senare.

Jag fick ÄL 14-17,.... men den FD2 jag tror att den var en förandring i slemhinna sekret.

Jag hoppas verkligen att men kmr fort, det känns lite konstig, när den är försenat.

Jag förstår inte så mycket av ditt inlägg så jag kan tyvärr inte svara dig. Har ingen aning om vad FD 2 är för något då jag aldrig hört talas om det förut.

Var din ÄL försenad? Vilken dag brukar du ha ÄL på?
  • telgebo

Capiche: var är du?

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 21:49:59 följande:
    Haha telgebo snacka om att jag bli desperat efter att bli gravid. Tror jag kommer blocka varenda sak i kroppen så tar väl över 1 år att bli gravid säkert som jag stressar och har mig :) 

Ja alltså i alla trådar på familjeliv så skriver dom att man ska smörja krämen till vecka 13 men jag är orolig då att om man slutar så kanske man får missfall så nu vågar jag inte börja smörja med den. :D
    Onödigt köp! Eller så får jag för mig och testa nästa månad kanske. Det står att den inte ska kunna skada på något sätt men man vet ju aldrig.

Oj jag hade inte skickat iväg meddelandet när jag kom in i tråden. Vimsig! :) 
    Har vart och tränat så jag är helt död nu känns det som :D

Vad menar du med att blocka?

Jag kommer inte använda kräm, tror det är båg faktiskt, hur fan ska man veta att den verkligen innehåller prog och dessutom smörja på armar, hals  och ben och så det låter bara konstigt.

Har hittat en en sjukt rolig tråd med en tjej som driver med allt och inget, var länge sedan jag flabbade så mycket
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 22:00:33 följande:
    Att jag är lite rädd att kroppen kommer blockera så jag inte kan bli gravid pga man tänker på det för mycket och vill bli gravid så mycket så man försvårar allt pga det :/ 
    Jag försöker verkligen tänka att jag inte ska tänka på detta men hur fasen lätt är det när man väl bestämt att försöka ? :) 

vad är det för tråd? Nyfiken!  
    Men du dina ägg och din makes spermier blir inte dåliga för att du vill för mycket så lägg det tänket på hyllan.

Kolla in svaga test tråden så får du länken, du vet vilken tråd jag menar nu.
  • telgebo

Gud vad händer med min kropp, upplever massa symtom på skengraviditet ha ha. Brösten gör ont som fasen på samma sätt dom gjorde när jag var gravid senast precis i början då jag anade att jag var gravid, är sugen på konstiga saker, ont i ryggen som bara den mm mm. Måste vara p-pillrerna som jag slutat med som ställer till hormonerna i kroppen nu.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 22:15:05 följande:
    Haha men jisses!!! 
    Undra om hon är på riktigt. ?

Nog för jag var ganska nybörjare igen och hade glömt massor sen mina tidigare barn. Den yngsta är ju ändå bara 5 år. Men det där låter lite väl konstigt som hon skriver. 
    Jag undrar detsamma. Men det var sjukt underhållande iaf.
  • telgebo

Vi lämnar tjafset orkar inte det var dumt gjort men jag floppade ur igår. Tempen samma idag som igår 36.5 less är jag och är nu på dag 21 och brukar ha en cykel på 29 så bara glömma äl denna. Vet inte alls när jag får mens denna gång men väntar den nästa vecka på onsdag.
    Ska iväg nu men loggar in i eftermiddag.
    Hur går det för er andra?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*