Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Åhh capiche det tar sig ditt ÄL test men inte riktigt positivt än. Tänk på att testa senast 20 ikväll, mellan 10.00-20.00 säger dom att Äl test ska tas och man ska gärna testa samma tid varje dag.

Min ÄL verkar inte komma alls, men det spelar ingen roll, vill bara få min mens nu så jag kan börja på en ny kurva. Har tankar på att köpa en stor packe ÄL stickor och testa men känns rätt så onödigt då jag inte ens försöker utan bara är nyfiken på om min kropp kommit igång men det visar ju FF tydligt att den inte har.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Tacl för översättningen capiche, då hade jag rätt då.

• telgebo

Åhh capiche det låter ju helt lovande. Blir nyfiken vad ett digitalt ÄL test skulle visa nu.

• telgebo

Håller med, tycker inte att ett halvårs ätande av p-piller skulle påverka så jädra negativt men tydligen. Jag hade ju iofs problem med glesa ÄL innan jag blev gravid. Är nog min ålder som ställer till det

• telgebo
    Capiche skrev 2012-08-01 18:43:28 följande:
    Mehnn telgebo säg inte så, då kanske jag måste gå ner och köpa ett. 
    Men jag bor på sån liten ort så vågar nog inte , då vet alla att vi försöker haha :) Men annars hade jag tusan gjort det! 
    Ähh Capiche låt inte fegheten hindra dig. Gå iväg och köp ett digitalt, på med solgalsögon och peruk nu
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-01 18:51:08 följande:
    Alltså. Jag funderade på en sak , om min ägglossning kommer vara närmsta dagarna nu. Och jag aldrig haft en cykel längre än 31 dagar. Då blir ju luteafasen jätte kort, det är ju inge bra? 
    Kanske ska testa progesteron krämen efter äl har vart iaf , den ska ju hjälpa så ägget fäster sen. Om det nu visar sig att jag har äl.

Men vad jag fatta så sker ÄL ALLTID 12-16 dagar FÖRE nästa mens så då borde ju BIM bli senare isf eller? Starta en tråd om det för nu blev jag väldigt väldigt nyfiken hur det funkar.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-01 18:53:33 följande:
    Men tänk såhär gumman. 
    Det är ju bra du tempar nu och håller lite koll på kroppen om du sen vill skaffa barn i framtiden så vet du hur den fungerar och ser du att det inte verka vara äl så går du direkt till gyn och säger hjälp mig och kolla, vad kan vi göra.
    Men jag tror din äl kommer igång det tar bara lite tid efter p pillerna.  
    Fick ingen hjäp innan jag fick dottern heller så knappst nu fattar inte. farmor fick sin andra när hon var 45 så hoppas hennes gener har ärvts till mig.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-01 18:51:08 följande:
    Alltså. Jag funderade på en sak , om min ägglossning kommer vara närmsta dagarna nu. Och jag aldrig haft en cykel längre än 31 dagar. Då blir ju luteafasen jätte kort, det är ju inge bra? 
    Kanske ska testa progesteron krämen efter äl har vart iaf , den ska ju hjälpa så ägget fäster sen. Om det nu visar sig att jag har äl.

Hoppas det är okej att jag ställer din fråga till en tjej här som är jätteduktig. Återkommer med svar om hon svarar.
  • telgebo

Du kan beställa Digitala ÄL test garanterat då kommer dom med posten.
    Jo stickor är skitsvåra att tyda tycker jag med för jag får aldrig nånsin starkare teststreck än kontrollstreck och då är det svårt. CB digitala är mycket lättare och komp med för att dubbelkolla liksom. När mina är lika starka på sticka visade CB positivt.

Jo hoppas jag ärver farmor

Har ställt din fundering i en tråd och väntar på svar från tjejen.

• telgebo

Nyfiken på svaret capiche? ha ha

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*