Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Måste vara det värsta man kan vara med om att förlora sitt barn på. Fy helvete vilken sorg.
    Stor kram Trassel.

Gravid v.33+0 BF 23/10 Bara 49 dagar dit
  • telgebo
    xlitenx skrev 2011-09-06 10:44:39 följande:
    Hej hej!
    Ny här i tråden och familjeliv. Har nyligen börjat tempa då jag misstänker att något är fel. Blir dock inte tagen på allvar hos gyn så jag kanske överreagerar och är ledsen efter mitt missfall som jag fick i vecka 9 i början av februari. Som ni förstår så är jag fortfarande inte gravid och inväntar mens om 6 dagar på 8:e försöket. Är ganska säker på att jag inte är gravid denna gång heller.
    Min fråga till er erfarna är om det är normalt att tempen droppar efter en pik en vecka innan mens? Är nämligen tillbaka till normaltemp för 2:a dagen på raken.
    Kan oxå tillägga att jag sen missfallet har jag börjat få spottings 2-4dagar innan BM.

Välkommen! Trist med MF Men du varför tror du att nåt är fel efter 8 försök? Jag höll på i 21 mån och det är normalt att det kan ta 1 år och du kanske bara inte haft sex på rätt dag.
    Gravid v.33+2 BF 23/10 Bara 47 dagar dit
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2011-09-06 15:39:57 följande:
    Tack! Kommer ihåg att jag fick nålen i handen - kommer inte ens ihåg masken - nästa är att nån petar på mig och säger att det är klar - "men du kan sova ett tag till" Hallå, varför väckte ni mig tänkte jag, å inte sjutton somnade jag om Inte så länge iaf

Lite drygt är det att på de flesta värktabletter står det "bör ej användas om man planerar att bli gravid"!! Har dock googlat på det. Å kommit fram till att det är nog ok att ta Ibumetin/Ipren - för vad jag förstått så kan det göra så ägget inte lossnar - å det har det ju just gjort för mig! Ska ju dessutom bara ta några få tabletter ett par dagar, sen räcker det nog med alvedon.
    Ipren ska man väl inte ta om man försöker bli gravid eller har jag fel
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2011-09-06 16:45:54 följande:
    ah, oki. Ja, misstänkte nästan det...

Men nån som har nån teori om mitt tänk?? Det har ju liksom inte bildats nått pyre än...
    Men det ska ju fästa och det påverkar ju också och celldelning osv och hjärtat börjar ju slå v.5
  • telgebo

Sara: Några biverkningar av Pergo?

• telgebo

Grattis på födelsedagen Du å jag

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 43 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    SandraMaria skrev 2011-09-11 19:47:12 följande:
    Jag är gravid!! Tog ett test idag och det var positivt!

Grattis från en gammal tempare
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 41 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-09-16 10:47:43 följande:
    Jösses va många ni är i BIM-listan nu! Härligt!

Funderar lite som Bobofina på hur infektioner påverkar tempen.. Har en dunderförkylning nu (utan feber) och min kurva ser lite rolig ut. Om jag får hög temp imorrn så kommer FF sätta ut ÄL till dag 10! Det kan ju bara inte stämma...
    Äl är möjlig redan på CD 10, jag har haft ÄL på CD 11, och det är tidigt för mig då jag brukar ha ÄL CD 15-17, det kan ju vara olika cykel till cykel medan lutealfasen brukar vara densamma.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2011-09-17 11:00:07 följande:
    Vi 4, jag tog ett graviditetstest i morse och det är positivt (inte ens så man behöver tolka det )! Så jag är säker på att det är en graviditet, men jag vill inte att det ska lossna så klart!! 
    Men visst är det typiskt att jag i fredags blev erbjuden ett nytt jobb med provanställning och jag verkligen vill börja där.... Jag måste ju förmodligen köra med öppna kort och berätta vad som hände oss senast och hur illamående jag var den gången... Så typiskt bara, att jag måste tacka ja eller nej innan jag ens vet om den klarar av att passera menstiden....  Foten i munnen
    Grattis, håller tummarna hårt.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-09-17 14:12:24 följande:
    Nä, jag har faktiskt inte hittat nåt om naturläkemedel... bara hur kvinnor i klimakteriet ska få upp östrogenhalten, och det är svårt att veta om och hur såna naturläkemedel påverkar mig i "fertil ålder".

Jag ska i alla fall vänta till på måndag och se vad de säger, vill inte börja äta kosttillskott om de vill ta fler blodprov och sånt framöver.
    Finns vagitorier mot östrogenbrist receptfritt på apoteket vet jag.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*