• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • 78L

Vi kommer också.
    Min äldsta blev sjuk första träffen och andra såg jag inte förrän det var försent.
    Så nu försöker vi tredje gången gillt Glad

• nynne76

Hejsan, hittade hit från hemmaföräldrars forum. Sugen på att träffas om det fungerar med barnen. Är hemma med en son på 3 och en liten på 5 mån.

• KajsaMaja70

Hej tjejer!
    Har varit sjuk i över en vecka, och det verkar aldrig vilja ge med sig. Förkyld, har tappat rösten helt, och har ont både här och där. Jag hoppas att  jag är pigg på måndag, men förvarnar redan nu om att så kanske inte är fallet. Skriver i morgon och meddelar om vi kan komma.

Resten av familjen är pigga och glada, som tur är !

Ha en fortsatt trevlig helg!

• KajsaMaja70

Här var det öde... Räknar ni fortfarande med att åka till lekplatsträffen i morgon?

Jag mår bättre, och börjar hoppas på att jag kan åka. Men, vi har ett litet problem till. Min man måste ta "barnbilen" och släpvagnen (med dragkrok) in till Malmö på morgonen, för att hämta taklister till snickaren. Butiken öppnar klockan 9, och jag vet inte när han är hemma igen. Troligen lär jag inte hinna till Lund till klockan 10 i alla fall...

Laterna, jag SMS:ar dig för att meddela hur jag gör i morgon bitti!

• Laterna

Vi kommer till lekplatsträffen imorgon. KajsaMaja kom när ni kan och hoppas att ni andra också kommer imorgon! En väninna till mig som inte är med i forumet och hennes man och två barn (5 resp 3 år) har också tänkt komma med.

• KajsaMaja70

Jag var sämre igen i morse, och kunde tyvärr inte åka till lekplatsen . Hoppas att ni blev några stycken, och att ni hade skoj i det vackra, men kyliga, vädret! Berätta gärna! Vi får utforska lekplatsen en annan dag, för den såg riktigt rolig ut!

• DHF

Hej, hittade just denna tråd. Är nyinflyttad till Skåne sen 1 månad tillbaka, bodde förut i Danderyd i Stockholm.
    Har två pojkar födda 2007 och 2009 som är hemma båda två. Träffas gärna! Bor i Hofterup så jag kan ta mig från Malmö till Helsingborg och till de andra kommunerna runt om och däremellan.

• queenofangels

nu har äntligen bebisen tittat ut efter 15 dagar över tiden. blev en "liten" William.

• KajsaMaja70

queenofangels: STORT GRATTIS till lille WilliamBaby!!! Hoppas förlossningen gick bra, och att du nu bara njuter av att få snusa bebis! Hur stor var han? 15 dagar över tiden, oj, oj, oj...

• Laterna

queenofangels: Stort grattis från mig också!

Vi hade trevligt på lekplatsträffen i måndags. Kallt men soligt och barnen lekte för fullt. Vi var tre mammor och sex barn.
    Nästa träff föreslog vi på tisdag i nästa vecka den 16/11 kl 14. Ni är då välkomna hem till mig. Vi börjar med att vara på lekplatsen intill där vi bor och sedan bjuder jag på fika. Om alla som har lust att komma skriver upp sig på listan så vet jag hur många vi blir och kan inboxa adressen.

Kommer på tisdag 16/11:
    Laterna 
    Sofias bebbe 
    L78

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?