• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • Nintendo

Hejsan!

Jag hänger gärna på här om det är okej.
    Jag har två döttrar, Ronja född september 2008 och Demi född i april 2010. Jag planerar att vara hemma i minst 6 månader till, antagligen längre. Vi bor i Gunnesbo, Lund.

• queenofangels
    KajsaMaja70 skrev 2010-11-10 23:40:56 följande:
    queenofangels: STORT GRATTIS till lille WilliamBaby!!! Hoppas förlossningen gick bra, och att du nu bara njuter av att få snusa bebis! Hur stor var han? 15 dagar över tiden, oj, oj, oj...
    han va 55cm lång o vägde 4430g. så han e rätt stor :)

hade gärna kommit nästa träff, men tror ja väntar 1 träff till för williams skull.
  • DHF

Jag vill också hänga på om det går.

Har två pojkar födda 2009 och 2007. Kommer vara hemma i alla fall till augusti 2011. 

• nnx

Jag och sonen kanske kan hänga med på tisdag.

En praktisk fråga: är det nån av er som har pälsdjur? Jag är nämligen allergisk. 

• queenofangels

nnx: hur allergisk e du?? kan du träffa andra som har djur el e de "bara" att du inte kan va hemma hos någon med djur??

ja har 2 katter

• nnx
    queenofangels skrev 2010-11-11 14:33:24 följande:
    nnx: hur allergisk e du?? kan du träffa andra som har djur el e de "bara" att du inte kan va hemma hos någon med djur??

ja har 2 katter
    Mest mot katter  

Det beror på hur mycket hår de "tar med sig" sas

Jag kan inte vara inomhus där det finns pälsdjur/ har varit pälsdjur. I extrem fall, i nödsituationer använder jag allergimedicin eftersom jag inte mår så bra av dem för övrigt.

Min vanliga otur helt enkelt att jag hittar folk som verkar trevliga och som dessutom har pälsdjur. 
  • Sofias bebbe

!queenofangels: stort grattis till bebisen!!! Hoppas att ni har det bra och njuter!!!

• KajsaMaja70

Kul att fler hittar tråden !

nnx: Vi har inga djur för närvarande, förutom ett par gårdskatter (som aldrig är inomhus), så vi är ofarliga!

Laterna: Det låter jättetrevligt med fika hos dig på tisdag, vi kommer gärna - om jag kan lösa så att jag slipper vara med på en vägbesiktning just då... Hoppas kunna komma, så jag skriver upp mig! 

Kommer på tisdag 16/11:
    Laterna 
    Sofias bebbe 
    L78
    KajsaMaja70

• DHF

Vi kommer också gärna om det är okej, Det är jag och mina två söner, 3 år och 1,5 år gamla.

Kommer på tisdag 16/11:
    Laterna 
    Sofias bebbe 
    L78
    KajsaMaja70
    DHF

• Sofias bebbe

nnx: vi har inga djur!

Kul att fler har hittat hit som sagt. Ser framemot tisdag. Vi blir lite sena för jag har äntligen lyckats få en läkartid till Elsa och det blev 13.45 på just tisdag. Typiskt men det fanns inget att välja på. Jag tror dock att det kommer gå rätt fort så vi kommer när vi är klara. Laterna: Jag slår dig en signal på mobilen när vi är klara och kollar var ni är.

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?