• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • Laterna

Kul! Då blir vi några stycken på fredag. Klart du queenofanels och din dotter ska komma med!

Vi blir:
    queenofangels
    Laterna
    Sofias bebbe
    KarinJ
    En väninna till mig som är hemmaförälder med tre barn (4,2 och 0 år)
    ev Helene från Hemmaförälders forum 

• MirandaNallen

Hej!
    Jag bor också utanför Lund och är föräldraledig. Jag har två döttrar, en född feb-08 och en feb-10.

Vi vill gärna hänga med på fredag

• queenofangels

vad trevligt att de verkar bli en träff på fredag :)

ska bli kul för min dotter att leka av sig också :)

• 78L

Jag såg precis att ni ska till skrylle på fredag.
    Vi kommer också.

• nnx

Jag och sonen (3½ år) kanske kommer.
    Vet nån av er hur långt det kan ta och cykla till Skrylle från centrala Lund? Finns det nån bra cykelväg månntro? Busstiderna är inte så bra nämligen, för tidigast man kan åka hem till Lund är vid 15.

• queenofangels
    nnx skrev 2010-10-07 13:58:36 följande:
    Jag och sonen (3½ år) kanske kommer.
    Vet nån av er hur långt det kan ta och cykla till Skrylle från centrala Lund? Finns det nån bra cykelväg månntro? Busstiderna är inte så bra nämligen, för tidigast man kan åka hem till Lund är vid 15.
    de e lätt att cykla till sandby, cykelväg hela vägen... men sen e de 70 väg till skrylle en liten bit är cykelväg där också. . iofs e de många som cyklar där i en mördarbacke.
  • nnx
    queenofangels skrev 2010-10-07 14:47:42 följande:
    de e lätt att cykla till sandby, cykelväg hela vägen... men sen e de 70 väg till skrylle en liten bit är cykelväg där också. . iofs e de många som cyklar där i en mördarbacke.
    Ok, var går denna cykelväg?
  • 78L

Ändrade planer...
    Min ena pojke har feber så vi får stanna hemmaRynkar på näsan
    Hoppas vi kan följa med nästa gång ni träffas.

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?