• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • Sofias bebbe

Onsdag hade passat oss bäst tror jag. Musiklek lät ju kul; det kan kanske vara nåt för oss också. Ska kolla upp det tror jag! Har ni något förslag på var vi kan ses?

queenofangels: vad spännande! När är den beräknad till? Förstår att ni får ta det lite spontant.

• queenofangels
    Sofias bebbe skrev 2010-10-16 17:39:43 följande:
    Onsdag hade passat oss bäst tror jag. Musiklek lät ju kul; det kan kanske vara nåt för oss också. Ska kolla upp det tror jag! Har ni något förslag på var vi kan ses?

queenofangels: vad spännande! När är den beräknad till? Förstår att ni får ta det lite spontant.
    e beräknad till den 24 okt, asså nästa söndag så man vet ju inte alls.
  • KajsaMaja70

queenofangels: Åhhh, det kan ju bli när som helst... Vad spännande !

Sofias bebbe: Ja, jag tycker att det låter kul med Musikleken - det vore jättesynd om det inte blir av. Vore kul om ni hänger på! Kika på den här länken, och anmäl er ! http://www.studieframjandet.se/Public/Skane--Blekinge---Sydvastra-Skane.aspx?srchCrsPgID=0&csq=TXVzaWtsZWs%3d&SSaID=MTM%3d&SDiID=MTI4MA%3d%3d&SAcID=&SCoID=MzMxMzQ%3d&Se=title&Sd=ASC&red=1

Finns mycket att hitta på, speciellt om vi inte behöver vara just i Lund. Måste vi det, finns ju t ex stadsparken.
    Förslag på andra aktiviteter:
    Tirups örtagård (strax utanför Staffanstorp), ett mysigt ställe med trevlig lekplats och god mat/fika
    Skrylle, lek och/eller promenad
    Bokskogen i Torup, lek och/eller promenad
    Svaneholms slott, trevlig promenadstig, stor sandlåda med leksaker, och stora ängar att springa på
    Sedan finns det massor av fina lekplatser på olika håll...

Nej, nu har jag en ledsen lillkille här... Ha en trevlig helg!

• Sofias bebbe

KajsaMaja70: Den länken ska jag gå in på och se om vi kan anmäla oss. Att vara i Lund är verkligen inte nödvändigt. Tirups örtagård låter ju trevligt - tror att jag har varit där för länge sedan. Vilken tid på onsdag passar er bäst? Eftermiddagen passar oss bäst men vi är flexibla.

queenofangels: ja då drar det ju verkligen ihop sig. Får se om vi ses på onsdag då.

• 071020

Hej, får man hänga på här?

Flyttade till Lund i slutet av augusti o är hemma med dottern på 3 år(eller ja hon är på dagis emellanåt) & sonen 5månader. Träffar gärna nya människor :)

Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • Sofias bebbe

071020: såklart man får hänga med! Planen är att ses på onsdag på Tirups örtagård. Vore ju kul om ni kunde hänga med!

• KajsaMaja70

Här finns en länk om Tirups örtagård: http://www.tirupsortagard.se/. Cafét har öppt 11-17. Själv har jag inte hunnit med något besök där i år, och tidigare gånger har barnen varit lite små för lekplatsen, så den har jag faktiskt inte utforskat något närmare. Men, jag hoppas att den är bra - det brukar i alla fall vara fullt med barn där på sommaren. Om vi klär på oss ordentligt kan vi kanske sitta i deras vackra trädgård och fika!

Vi har haft picknick här hemma i trädgården nu på kvällen - varm nyponsoppa i solnedgången - det uppskattas av mina killar !!!

Vi är också flexibla med tider! Eftermiddag passar oss utmärkt!

Kul att fler hakar på i tråden!

• 071020
    Sofias bebbe skrev 2010-10-17 18:57:41 följande:
    071020: såklart man får hänga med! Planen är att ses på onsdag på Tirups örtagård. Vore ju kul om ni kunde hänga med!
    Tack , va roligt :) tyvärr kan vi inte denna veckan då båda småttingarna är sjuka :( men förhoppningsvis blir de snart bättre & så blir det kanske en ny träff :)

har ni träffats mkt innan?
    Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • hilah

Hej hej, här är en till! Jag har en son på 20 månader och en liten i magen som är beräknad till mars nästa år. Sonen har inte börjat på dagis och det är tänkt att han ska vara hemma även när syskonet kommer. Träffar mest mammor med små bebisar på lekplatserna, så det vore kul att träffa er med lite äldre barn!

• hilah

Glömde att säga att jag bor i Lund

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?