• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • queenofangels
    nnx skrev 2010-10-07 15:25:27 följande:
    Ok, var går denna cykelväg?
    fanns tydligen cykelväg hela vägen,. kollade med min sambo.

bakom vipeholm går en cykelväg som heter hardeberga spåret o går till sandby. när du väl e i sandby o kommer till korsningen mot dalby. ska du mot dalby. där finns vanliga gator innanför den stora vägen som du ska följa. när husen tar slut så börjar cykelvägen.  i sandby e de vanliga gator o sen kommer cykelväg igen. svårt att förklara. hoppas du förstår lite. kolla på en karta, du ska cykla parallelt med dakvbyvägen.
  • karinJ

Nu har jag äntligen kollat upp busstiderna jag med och det är tre olika bussar man måste åka från Lund och som nnx skriver så kan man inte åka hem förrän kl 15 och de går inte till Skryllegården på vardagar men tydligen är det inte långt från samhället Skrylle  (där bussen stannar) men vi kommer i alla fall!

• nnx
    queenofangels skrev 2010-10-07 19:19:55 följande:
    fanns tydligen cykelväg hela vägen,. kollade med min sambo.

bakom vipeholm går en cykelväg som heter hardeberga spåret o går till sandby. när du väl e i sandby o kommer till korsningen mot dalby. ska du mot dalby. där finns vanliga gator innanför den stora vägen som du ska följa. när husen tar slut så börjar cykelvägen.  i sandby e de vanliga gator o sen kommer cykelväg igen. svårt att förklara. hoppas du förstår lite. kolla på en karta, du ska cykla parallelt med dakvbyvägen.
    Tusen tack!

Vi hoppas att vi kommer, är inte helt bombsäker för tillfället. 
  • Sofias bebbe

Jag har en febrig liten tjej här så vi får hålla oss hemma idag. Hoppas att ni hade trevligt och att det blir en nästa gång så att vi får följa med. Trevlig Helg allihop!

• Laterna

Vi blir lite försenade, men kommer.

• KajsaMaja70

Hej!
    Vad roligt att det finns fler som är hemma med lite äldre barn i närheten!

Jag bor med man och två pojkar (födda novermber -07 och juni -09) på landet, en bit utanför Malmö/Lund. Jag har båda pojkarna hemma på heltid, och stortrivs med det!

Vi träffar mer än gärna nya lekkamrater !

• Sofias bebbe

Någon som är sugen på att ses nästa vecka? Vi missade ju tyvärr träffen i Skrylle. Jag har inte så bra koll på trevliga, barnvänliga ställen att ses på i Lund men någon annan kanske har något bra förslag. Vad sägs om på torsdag?

• KajsaMaja70

Vi hittar gärna på något nästa vecka!

Just torsdagen kan vara svår för oss. Jag har anmält mina pojkar till musiklek i Malmö (Studiefrämjandet), och den startar förhoppningsvis på torsdag - om det blir av, det verkar vara svårt att få till en grupp...

De dagar som passar oss bäst är måndagar, onsdagar och fredagar!

• queenofangels

kan tyvärr inte boka något. Vet inte när bebisen vill komma ut. Men har inte bebis kommit kommer vi gärna. Kan dom flesta dagarna.

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?