• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • panilorak

Hej,
    Vi har bott i Tyskaland de senaste två åren men flyttar tillbaka till Sverige i september. Vi kommer att bo utanför Lund och vill gärna träffas. Min son fyllde tre år i juni och vill gärna träffa nya lekkamrater.
    Kul att hitta någon i en liknande situation.

• Laterna

Jag bor i Lund och har en pojke som är 4,5 som också gärna vill träffa fler lekkamrater. 

• Sofias bebbe

Vad kul att det är fler som är hemma med större barn. Här håller vi på och packar för fullt. Bra tre veckor kvar nu!  Tråkigt att säga hejdå till alla vänner bara.

Paniluk: jag skickade ett meddelande till dig.

• 78L

Jag har 3 barn som jag är hemma med.
    Pojke född juli-06, pojke född dec -07 och flicka född juni -09.
    Det hade varit kul att träffa andra som är hemma, så jag hänger gärna på.
    Vi bor 2 mil från Lund, men det tar ju bara 20 min med bil Glad

• Sofias bebbe

Vad roligt! Vi flyttar som sagt till Lund den 27 sept så efter det vill vi gärna träffa andra.

L78: våra barn är ju nästan lika gamla (två av dem i allafall) Min son är född jan 08 och dottern aug 09

• karinJ

Hej!
    Jag flyttade hem till Sverige med man och son (nu drygt två) från Spanien för ett år sedan och bor i Lund sedan ett halvår tillbaka. Kommer att vara hemma med min son ett tag till eftersom dagis inte fungerade. Vore jättekul att träffa andra föräldrar med lite äldre barn! Öppna förskolan här är trevlig men där är ju mest yngre barn.

• Laterna

Här kommer ett förslag på träff för alla i tråden med lite framförhållning så att alla har möjlighet att vara med, hunnit flytta hem etc.

Tid: Fredagen den 8 oktober kl 10
    Plats: Lekplatsen på Skrylle www.skryllegarden.se. Sen kan vi fika eller äta något på restaurangen www.skrylle.se. Det finns även möjlighet att gå en promenad i naturen på någon av de uppmärkta stigarna och besöka naturrummet. Skrylle ligger ca 12 km öster om Lund mellan Dalby och Södra Sandby (för vägbeskrivning se: www.skryllegarden.se/hitta.php )

Vilka kan komma? 

• karinJ

Det  verkar bra, jag antar att det går bussar från Lund? Ska kolla !

• queenofangels

här e en till, har en dotter som snart är 2 år. är hemma för om ca 1 månad kommer nästa bebis :) hoppas ja får vara med här också. har iofs min dotter på dagis, men kommer ha henne hemma mer när jag e föräldraledig. o kommer vara hemma lite mer än ett år.

bor lite utanför lund i södra sandby. får ja komma så följer jag gärna med till skrylle, är ju bara 5 min härifrån :)

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?