• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • Sofias bebbe

KajsaMaja70: mysigt med picnic! vi har också haft picnic idag. På Skånes djurpark. Vi får hoppas på sol på onsdag!

Halley: va kul! Några har träffats i Skrylle förrförra veckan tror jag men vi kom aldrig dit för min dotter var sjuk. Ni kanske är sugna att hänga med på onsdag?

• queenofangels

har inte bebisen kommit så följer vi gärna med på onsdag. ja o min lilla ligist :) kan när som på dagen, men eftermiddagen känns bra.

• Laterna

Vi var fem mammor och ett antal barn på träffen i Skrylle förra fredagen. Det var queenofangels, Helene, Heidi och Karin J och jag. Det blev lyckat med mycket lek ute för barnen först och sedan fika på serveringen. Vi pratade om ny träff, men bestämde inget konkret - bl a var det förslag på bad i närliggande simhall t ex i Staffanstorp, men det kan vi ta nästa gång.Glad
    Jag och min pojke försöker komma till träffen på Tirup på torsdag. Vilken tid på eftermiddagen passar? Ska vi ta kl 14? 

• KajsaMaja70

Träffen i veckan är planerad till onsdag, inte torsdag Glad! Klockan 14 låter som en bra tid! Fick precis veta att jag måste ha möte med några hantverkare på onsdag förmiddag (vi helrenoverar huset...), men det bör fungera för oss med träff klockan 14 ändå. Om mötet mot förmodan drar ut på tiden, vet ni varför jag i så fall kommer lite senare.

Vad roligt det lät med Skrylle-träffen! Jag hoppas vi kan träffas där igen någon dag! Träff i simhall låter kul, men för vår del passar nog andra aktiviteter bättre för tillfället. Att ensam hålla koll på två buspojkar, som aldrig har sett en simhall, känns inte alltför lockande... De älskar att bada, men har hittills faktiskt bara gjort det i havet.

• queenofangels

klockan 2 passar perfekt! då hinner min dotter få sova på dagen o inte va trött :) blir en mycke trevligare dotter då :)

• Laterna

Hoppsan, jag menade onsdag ...

• Sofias bebbe

Onsdag kl. 14 blir perfekt då hinner mina barn också sova. Skrylle lät som en lyckad träff - hoppas att vi kan ses där igen. Jag har inte varit där sedan jag varit liten så det vore kul! Simhall med mina två vildingar känns inte aktuellt heller... De älskar simhallen men jag har inte vågat mig dit själv med dem båda ännu

• queenofangels

hade gärna kommit imorgon men idag så blev min dotter sjuk o fick feber. tror de e bättre att stanna hemma så hon blir frisk. hoppas på att kunna följa med nästa gång istället.

• queenofangels

hoppas ni hade trevlig idag, verkligen synd att missa de. hoppas på att kunna vara med nästa gång

• KajsaMaja70

Sofias bebbe: Det var trevligt att träffa dig och dina barn igår! Det var allt lite öde på Tirup den här årstiden ! Synd att Laterna fick förhinder, och att inte fler kunde komma. Till nästa gång ska vi tänka på att byta telefonnummer, så att det går att meddela att man blir sen - eller inte kommer alls.

Vi ser fram emot någon ny aktivitet snart!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?