• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • Laterna

Hej! Fler som har lust att komma med på lekträff på fredag den 2/3 från kl 13 på Tirups Örtagård www.tirupsortagard.se ? Ligger söder om Staffanstorp: för vägbeskrivning sök på "Tirups örtagård" på Enrio eller Hitta.se. Kommer: Laterna, KajsaMaja70, 7Feb

• Humminggirl
    Laterna skrev 2012-02-27 11:49:14 följande:
    Hej! Fler som har lust att komma med på lekträff på fredag den 2/3 från kl 13 på Tirups Örtagård www.tirupsortagard.se ? Ligger söder om Staffanstorp: för vägbeskrivning sök på "Tirups örtagård" på Enrio eller Hitta.se. Kommer: Laterna, KajsaMaja70, 7Feb
    Ah...nu blev det svårt igen. Nu måste jag välja - barnsång eller lekträff. Hrm. Ingen som vill träffas någon annan gång än en fredag em också?
  • 78L

Vi hoppar över fredagsträffen.
    Håller oss hemma och myser så länge mannen har sina 10 pappadagar.
    Sen är vi redo igen

• Laterna

Krya på er så får vi ses en annan dag!

• Gaddis

Hej hej,

Jag är 33år och bor i Lund med min sambo och två barn. Min minsta är fyra veckor och nu börjar jag känna mig sugen på att träffa andra hemmaföräldrar för fika och promenader. Är det någon som vill hitta på något?Solig  

• Laterna
    Hej! Kul Gaddis att du kommit med i tråden! Vi var tre mammor och 5 barn som träffades på Tirups örtagård i fredags. Vi pratade om en ny träff på måndag, lekplatsen vid Långa Bryggan i Bjärred vid 13:30-14-tiden och framåt. Tips: ta gärna med lite fika/mellanmål Kaffe! Kommer: Laterna
  • KajsaMaja70

Jag, pojkarna och valpen (!) räknar med att komma, men svarar definitivt i morgon (om pojkarnas förkylningar inte har blivit sämre)... 

Ny träff på måndag, lekplatsen vid Långa Bryggan i Bjärred vid 13:30-14-tiden och framåt. Tips: ta gärna med lite fika/mellanmål Kaffe! Kommer: Laterna, KajsaMaja70

• 7feb

Hej Låter trevligt ( speciellt med att få sehundvalp!) men vi ses gärna när alla är lite friskare. Höggravid och knagglig inskolning så orkar jag inte med fler sjukdommar:) Krya på er

• KajsaMaja70

Åhhh, jag vet inte... Så vackert väder ute, och barnen vill självklart leka. Båda hostar och rosslar, själv har jag IGEN fått vrålont i halsen. Vad är det för något som aldrig ger sig???? Borde stanna hemma idag, jag vill ju att vi ska bli FRISKA!!! För att ni andra ska kunna planera er eftermiddag (om ni vill hitta på något annat) så skriver jag att det lutar åt att vi inte kommer, men att jag inte har bestämt mig riktigt !

• Humminggirl

Jag måste nog säga ifrån också. Lilla gumman är fortfarande lite dålig i magen. Konstig sjuka hon har! Lös i magen (och kräks ibland lite) morgon och kväll och pigg däremellan. Hrm!  

Ny träff på måndag, lekplatsen vid Långa Bryggan i Bjärred vid 13:30-14-tiden och framåt. Tips: ta gärna med lite fika/mellanmål ! Kommer: Laterna, (KajsaMaja70)

Krya på er alla krassliga!!

• KajsaMaja70

Nej, jag blir inte bättre i halsen... Vi stannar hemma och kurerar oss idag. Så tråkigt.

Ny träff på måndag, lekplatsen vid Långa Bryggan i Bjärred vid 13:30-14-tiden och framåt. Tips: ta gärna med lite fika/mellanmål ! Kommer: Laterna

• Laterna

Vi ställer väl in träffen i Bjärred idagFlört. Det var visserligen någon som inte skrivit upp sig på tråden som kanske skulle komma, men jag pratar med dem.

• Laterna

Tips: Vi har skapat en facebookgrupp och tänkte i fortsättningen boka träffar där för att det ska bli lättare att bara behöva skriva på ett ställe. Så gå in och bli medlem på Hemmaföräldrar i Skåne!!!

• ThJo

Hej

Jag heter Therese och är hemma med min son Casper 13 månader. Vi bor utanför Bara och skulle gärna träffa lite andra barn att umgås med nu när de flesta i vänskapskretsen har gått tillbaka till jobbet.

MVH Therese

• KajsaMaja70

Hej ThJo! Välkommen hit!

Vi håller på att "flytta över" gruppen till FB i stället (se Laternas inlägg ovan), så kom kom gärna med i gruppen där i stället: https://www.facebook.com/groups/254656221284662/

Jag bor förresten nära dig, strax utanför Klågerup! Fast jag har lite äldre barn, de är 4 år och 2,5 år gamla. 

• mars2012

Hänger gärna på här om jag får

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?