• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • Sofias bebbe

Hej alla! Hur hade ni det på badet i fredags? Här kör vi visst sjukstuge-maraton. Igår fick Elsa i alla fall antibiotika, för hon var på väg att utveckla lunginflammation; så nu verkar det äntligen ha vänt. Känner mig som ett psykfall efter alla dessa påfrestande sjukdagarna men skymtar en ljusning tillslut... Har ni bestämt några fler aktiviteter?

• DHF

Hoppas ni hade det bra på badet. Jag hade glömt av att vår bänkskiva skulle komma och monteras den dagen och i kaoset hann jag aldrig ringa och meddela er att jag inte kunde komma. Sorry.

Fler träffar planerade? 

• Laterna
    Hej! Vi hade jättetrevligt på badet i fredags, badade i flera timmar och fikade efteråt. Vi går gärna dit igen! Det var vi och L78 som var där.  Vi pratade om tefatsåkning en dag i denna veckan i Lund och jag undrar därför vilka som har lust att komma med och åka tefat/pulka på fredag förmiddag i S:t Hans backar? S:t Hans backar ligger i Norra Lund vid Norra Fäladen. Vi skulle kunna ses  kl. 10:30 i backen (stigen upp till backarna börjar där Skarpskyttevägen slutar). Efter tefatsåkningen kan vi äta lunch på MacDonalds som ligger intill på Skapskyttevägen (här skulle man även kunna parkera). Skriv in er på listan vilka som har lust att komma!

Laterna 
  • DHF

Vi pratade om tefatsåkning en dag i denna veckan i Lund och jag undrar därför vilka som har lust att komma med och åka tefat/pulka på fredag förmiddag i S:t Hans backar? S:t Hans backar ligger i Norra Lund vid Norra Fäladen. Vi skulle kunna ses  kl. 10:30 i backen (stigen upp till backarna börjar där Skarpskyttevägen slutar). Efter tefatsåkningen kan vi äta lunch på MacDonalds som ligger intill på Skapskyttevägen (här skulle man även kunna parkera). Skriv in er på listan vilka som har lust att komma!

Laterna 
    DHF

• 78L

Tack för en trevlig baddag i fredags. Det måste vi göra om.
    Vi kommer på fredag om väder och väglag tillåter det!!

Laterna
    DHF
    L78

• KajsaMaja70

Låter kul med tefats-/pulkaåkning i morgon, men vi hoppar över den här gången. Mina föräldrar är fortfarande här, så vi passar på att umgås med dem! Vi hoppas kunna vara med nästa gång i stället!

• DHF

Sitter uppe med min yngsta som bara kräks ock kräks. Vet inte om det är magsjuka eller kvällens middag.... Kommer med största sannolikhet inte imorgon, tyvärr.Rynkar på näsan

• Sofias bebbe

Hoppas att alla har haft en härlig helg!

DHF: jag hoppas verkligen att ni slapp magsjuka...

Jag, Laterna och L78 bestämde oss för ett nytt badhusbesök. Så skriv upp er ni som är sugna.

Fredagen den 10/12 kl 14: bad i Vikenbadets simhall i Kävlinge/ Furulund. Adressen är Friluftsgatan 6, Furulund.
    Sofias bebbe
    Laterna
    L78

• DHF

Nej, vi slapp tyvärr inte magsjukan. Först var den yngsta pojken dålig och sen var det den äldres tur. Är helt slut och om tvättmaskinen kunde prata hade den sagt detsamma med tanke på hur mycket den fick jobba i helgen  ;)

Vi kommer gärna till badet på fredag istället. Min man är bortrest då och min mamma skulle kanske komma, beroende på när/om hon kommer kanske jag får stryka mig från listan, men i dagsläget är vi med.

Fredagen den 10/12 kl 14: bad i Vikenbadets simhall i Kävlinge/ Furulund. Adressen är Friluftsgatan 6, Furulund.
    Sofias bebbe
    Laterna
    L78
    DHF 

• Laterna

Någon som är pigg på pulkaåkning i eftermiddag? Vi har en bra backe nära oss på Ladugårdsmarken, -KajsaMaja70 har varit där en gång i fjor.Glad Vi kan var i backen vid 14:30. Man kan parkera på parkeringen på Jordabalksvägen eller vid oss. Man hittar backen som det gröna området snett uppe till höger om man går in på kartor.eniro.se/ och söker på Ladugårdsmarken, Lund.

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?