• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • DHF
    Laterna skrev 2010-12-09 07:55:11 följande:
    Någon som är pigg på pulkaåkning i eftermiddag? Vi har en bra backe nära oss på Ladugårdsmarken, -KajsaMaja70 har varit där en gång i fjor.Glad Vi kan var i backen vid 14:30. Man kan parkera på parkeringen på Jordabalksvägen eller vid oss. Man hittar backen som det gröna området snett uppe till höger om man går in på kartor.eniro.se/ och söker på Ladugårdsmarken, Lund.
    Åh, vi kan tyvärr inte. Ska till bvc med den minsta kl 15.30.
    Ses imorgon istället. 
  • KajsaMaja70

Åhh, vad synd att jag såg ditt meddelande först nu, Laterna - för vi hade velat åka pulka idag! Vi måste äta lunch nu (blir en sen sådan idag), så vi skulle inte hinna fram förrän det nästan är mörkt Flört... Synd!

Och i morgon ska vi på julavslutning på öppna förskolan, så det blir inget bad för oss. Ha det så trevligt i morgon!

Om snön är kvar, kanske vi kan åka pulka i början av nästa vecka?

• Laterna

Det blev lite pulkaåkning igår: Sofias bebbe, hennes svägerska och jag åkte i St Hans backar en stund på eftermiddagen. Vi kan tyvärr inte vara med på badet idag. Hoppas ni andra får ett trevligt bad - jag och L78 ringde och kollade med Vikenbadet i fredags och de sa att de i fortsättningen inte fyller på med nytt kallvatten under badtiden och tackade för att vi frågade. Så hoppas det blir lika varmt och skönt som förra gången när vi började bada! 

• 78L

Ursäkta att vi inte dök upp på badet idag.
    Det blev ändrade planer på vägen till badet. När vi körde in i västra karaby sa Mattias att han mådde illa. Vi stannade men inget hände så vi körde vidare. När vi körde in i Kävlinge sa han att han mådde illa igen. Innan jag hann komma ur rondellen och stanna hade han redan kräkt. Hela bilstolen, sparkskyddet och Mattias.....Han har kräkt en gång till därefter. Typiskt att han ska bli sjuk denna helgen. Vi hade två simskolor och Mattias 3-års kalas planerat imorgon, och julfest på söndag.Rynkar på näsan

Daniel var inställd på bad och skrek och grät hela vägen hem, och en timme till där hemma.
    Han kunde inte acceptera att han inte fick bada bara för att Mattias kräkt. Han var ju frisk...

Hoppas ni fick en mysig dag på badet och att vi kan följa med nästa gång

• Sofias bebbe

Nämen stackars Mattias! Hoppas att han repar sig fort och att ni andra klarar är.

Det var bara vi på badet men vi hade jättekul! Det var ju ett perfekt ställe för barnen. Och varmt i vattnet - underbart.

• 78L

Han har kräkt idag ochså...
    Hoppas de andra två klarar sig.
    Någon som vet om man kan tvätta bilstolens tygdel i tvättmaskin? (acta graco)
    Jag försökte skrubba den igår, men den blev inte bra.

• KajsaMaja70

L78: Stackars Mattias... Hoppas han snart mår bättre, och att ni andra klarar er! Jag var med om precis samma sak i våras, när vi skulle till Skånes djurpark. I rondellen innan djurparken, kräktes Melker ned hela sig och bilstolen... Han mådde inte illa sedan, så efter klädbyte kunde vi ändå gå i parken. Han har en Britax-stol, och klädseln i den är jag allt annat än nöjd med. Tyget var rejält slitet efter ett år, och efter tvätt blev det inte snyggare precis. Men, som babyskydd hade vi Acta Graco, och den klädseln är som ny - trots flera tvättar! Så tvätta på du, om du inte har någon speciell sorts klädsel.

Sofias bebbe: Kul att det fungerade bra på badet! Kanske vågar vi också göra ett försök  snart !

Ha en fortsatt trevlig helg! Här i byn har bastuklubben (vi har en bybastu) byfest, så dit ska vi hela familjen i kväll!

• Sofias bebbe

KajsaMaja70: jag får väl erkänna att jag hade min svägerska med mig...Flört och konstaterade efteråt att jag nog inte vågar mig på att göra detta själv. Elsa är sjövild och det är mer eller mindre omöjligt att hålla någon form av koll på Elliot när man har henne...Men hon kanske lugnar ner sig snart!

• DHF

L78: Vad tråkigt med magsjuka. Mina hade det också för någon vecka sedan, inte så kul. Hoppas du fick rent bilstolsklädseln.

Sofias bebbe:  Vågat att ge sig iväg själv (nåja, med lite hjälp då).

Min mamma lyckades ta lite ledigt från jobbet och kom hem till oss redan efter lunch, så av den anledningen åkte vi aldrig till badet. Men vi gör det jätte gärna en annan gång om ni andra är sugna.

Ha en underbar tredje advent! 

• KajsaMaja70

Sofias bebbe: Aha, känns skönt att höra Glad! Min magkänsla är att jag skulle få precis samma "problem" som du Flört!
    Har ni planerat någon akitivitet till veckan? Jag vill låta barnen se ett fint luciatåg, har ni något att rekommendera?

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?