• Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Är påväg att flytta till Lund efter att ha bott utomlands i några år och vill gärna komma i kontakt med andra föräldralediga. Jag har en son på 2,5 år och en dotter som precis fyllde 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dem i ett år till och det vore därför kul att lära känna andra som är hemma med lite större barn.

• Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
  • Sofias bebbe

Insåg precis att vi ska lämna in vår bil imorgon bitti så vi kan inte ta oss så långt. Vi kanske kan ses i stadsparken och sen ta en fika på stan.

• 78L

Jag hoppades på att vi skulle bli friska tills grandansningen idag. Men inte....
    Nu är det Emmas tur. Kräk och diarre. Mattias blev bra, men är nu inne på rond 2.
    Daniel och vi vuxna har klarat oss än så länge.

• KajsaMaja70

Och jag har blivit dunderförkyld... Ni som träffas i morgon är nog förståndiga om ni inte ger iväg så långt, för vädret ska väl inte bli det bästa vad jag förstår.

• 78L

Så var det Daniels tur...
    Jag tror jag blir tokig snart.
    Vi sköt upp Mattias treårskalas till denna söndagen ist'ället. Verkar som vi får ställa in även denna helg.
    Suck

• DHF
    Sofias bebbe skrev 2010-12-15 15:56:17 följande:
    Insåg precis att vi ska lämna in vår bil imorgon bitti så vi kan inte ta oss så långt. Vi kanske kan ses i stadsparken och sen ta en fika på stan.
    Hade gärna gjort det, men i det här vädret blir vi nog kvar hemma. Måste dessutom fixa till gästhuset lite för kvällens besök.

Nästa vecka? Kanske badet igen? 
  • Sofias bebbe

L78:stackare, hoppas att det ger med sig snart! så det blir kalas!

DHF: Jo det här var ju verkligen inget parkväder! Vi har varit på bibloteket så nu ligger vi inne under en filt och läser böcker. Vi åker på måndag och kommer inte hem igen förrän efter nyår men i januari hittar vi gärna på något igen.

God Jul till er allesammans!

• KajsaMaja70

Kikar in för att önska God Jul! Här är lite stressigt just nu, för vi har bestämt att åka en dag tidigare till Dalarna. Vädret ser inte roligt ut på torsdag, så vi åker tidigt, tidigt i morgon bitti. Jag försöker packa - medan, framförallt Gustav, tycker att kläder och skor ska flyttas och vara någon heeeelt annanstans än vad jag tycker !

Vi kommer tillbaka strax innan nyår, och ser fram emot nya, roliga aktiviteter nästa år!

• 78L

Vi får hålla oss borta från folk några dagar till. Fick ställa in Mattias kalas i söndags med.
    Vårt nya mål är att bli friska till jul. Hopas, hoppas....
    Mattias har haft tre ronder, och de andra vars två omgångar.

Sofias bebbe: Vilken tur Mattias blev dålig på väg till badet så vi inte hann smitta er.

God juj allihop!!!

• Siranbiran

Är här någon från Malmö ?
    Är hemma med min pojke på 4 år!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?