• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • SunnyBunny
    ANOF skrev 2010-08-12 22:00:06 följande:
    Ja, dom har alltså stängt av mig för att jag handlar för lite. Dom har sagt att jag handlar omotiverat lite.
    Men det fattar väl t.o.m du att det kan inte vara en orsak och bli avstängd! Då skulle man ju inte få handla nånstans om man tex är på semester på annan ort ha!
  • HäxanSurtant3

ursäkta ts men jag har så svårt ta din >Ts helt seriöst... . men underhållande är den.

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • snillis
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 21:58:03 följande:
    Nope, det får man inte. Ring till polisen och fråga vet jag. Fast många affärer gör det ju ändå såklart.
    Självklart får man som privat näringsidkare välja att inte släppa in en kund som tidigare stulit i affären.
    Däremot får man inte förvägra alla tonåringar eller zigenare eller vad det nu kan vara - då är det diskriminering.
    Men en person som man VET har begått brott gentemot butiken får man självklart vägra.
    Eller en person som man VET uppfört sig störande gentemot andra kunder eller personalen eller vad det nu kan vara. 
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 21:55:34 följande:
    Det spelar ingen roll, det är oviktigt och dessutom orsakat av något som jag inte kunde påverka, och det var inte heller motiveringen till avstängningen.
    Jo om du spenderar lååång tid i butiken och sen bara köper en mjölk, så tror jag inte att de uppskattar det.
    Självklart undrar de var du sysslar med. Kanske tror de att du bara driver omkring?
  • parvati
    Ja, dom har alltså stängt av mig för att jag handlar för lite. Dom har sagt att jag handlar omotiverat lite.
    Beskriv den senaste gången du handlade.
  • ANOF
    Hannah76 skrev 2010-08-12 22:01:08 följande:
    Det lutar kanske mer åt att ha uppfört sig olämpligt..
    NEJ! Jag fick punktering på min kärra som jag försökte laga.
  • Hannah76
    Precis. Du spenderar låååång tid i butiken och sen knappt handlar, och gör det upprepade gånger.

Vad gör du så lång tid i butiken?
  • Mariohn
    ANOF skrev 2010-08-12 22:03:13 följande:
    Inne i affären? 
  • Anton Chigurh

Var tvungen å kolla om tråden låg i sandlådan. Det gjorde den inte. Har aldrig någonsin hört talas om nåt likn, såvida det inte har varit snatteri med i bilden, och så va ju inte fallet här.

Spräng butikshelvetet i luften.

Är väl bäst och tillägga att jag är en aning ironisk här. Har fått varning för likn uttalande förr.
    Så FL-staff : Jag menar verkligen inte detta bokstavligt utan tycker enbart butiken uppför sig förbannat ohyfsat mot TS.
    Är jag tydlig nog ???

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • parvati
    ANOF skrev 2010-08-12 22:03:13 följande:
    Och den lagade du i affären?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.