• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • jådåsåatt
    snillis skrev 2010-08-12 22:02:30 följande:
    Självklart får man som privat näringsidkare välja att inte släppa in en kund som tidigare stulit i affären.
    Däremot får man inte förvägra alla tonåringar eller zigenare eller vad det nu kan vara - då är det diskriminering.
    Men en person som man VET har begått brott gentemot butiken får man självklart vägra.
    Eller en person som man VET uppfört sig störande gentemot andra kunder eller personalen eller vad det nu kan vara. 
    Nope.
    Du kan som sagt vägra att låta dem handla eller följa efter dem i hela affären. Men du får inte porta dem. Man kan tycka att det borde vara så och många gör det, men det är inte lagligt.
  • Tirem
    ANOF skrev 2010-08-12 22:03:13 följande:
    NEJ! Jag fick punktering på min kärra som jag försökte laga.
    Kärra?

• arkeologitjejen
    ANOF skrev 2010-08-12 21:55:34 följande:
    Det spelar ingen roll, det är oviktigt och dessutom orsakat av något som jag inte kunde påverka, och det var inte heller motiveringen till avstängningen.
    Fast om motiveringen var att du handlade för lite så kan det ju fortfarande vara intressant att veta hur länge du befann dig butiken med tanke på att du handlade bröd och vad det nu var mer.
    Linnea 080310 & BF 100930
  • SunnyBunny
    Vad för kärra? Ja..punktering kanske inte är det bästa och laga inne i affären haha
  • HäxanSurtant3
    Miss Cee skrev 2010-08-12 22:01:56 följande:
    Ja här är det praxis att man stänger av kunder från affären. Jag har en bekant som stänger av folk varje dag. Coop-butiken nere på hörnet har tom en utkastare! Han står innanför kassan och gör ett snabbt överslag av varorna i din kundvagn och om de inte når över hundralappen så åker man ut med huvudet före!

Du kanske skulle prova att köpa lite fler svanen-märkat produkter för att komma upp i pris?? de brukar vara både prisvärda och lite dyrare! :)
    spännande! där jag bor finns det en skvallertant i kassan som man ska akta sig för. hon frågar ut en om precis ALLT och man kommer aldrig undan hur kort i tonen man än är. Där är det tvärtom, jag kan handla hur lite som helst, bara hon får skvallra.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Hannah76
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 21:58:03 följande:
    Nope, det får man inte. Ring till polisen och fråga vet jag. Fast många affärer gör det ju ändå såklart.
    Jodå, det får man absolut. Vi har ett par personer som är portade från vår butik, och det vet polisen om (eftersom vi ringer dem när de kommer in, på deras inrådan).
  • snillis
    Vilken kärra?
  • Hannah76
    Inne i matbutiken??
  • jådåsåatt
    Hannah76 skrev 2010-08-12 22:05:27 följande:
    Jodå, det får man absolut. Vi har ett par personer som är portade från vår butik, och det vet polisen om (eftersom vi ringer dem när de kommer in, på deras inrådan).
    Nä.
  • snillis
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 22:04:33 följande:
    Nope.
    Du kan som sagt vägra att låta dem handla eller följa efter dem i hela affären. Men du får inte porta dem. Man kan tycka att det borde vara så och många gör det, men det är inte lagligt.
    Enligt vilken lag då?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.