• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Väsakont
    arkeologitjejen skrev 2010-08-12 21:53:07 följande:
    Hur lång tid är "lite mer tid än vanligt" och vad gjorde du medan du befann dig i butiken?
    Precis..jag anar att svaret på gåtan kan ligga däri...
    snordyveln flyger i skymningen med ballarna utanför
  • lövet2

TS - Har du någon vän eller släkting som kan följa med dig till butiken och prata med dem? Om det har blivit någon missuppfattning mellan dig och personalen, så kanske en 3:e part kan hjälpa till att rätta till allting?

• snillis
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 21:53:54 följande:
    Haha, eller hur..

Faktum är att de inte får hindra dig från att komma in, man får inte ens porta snattare. Däremot behöver de inte sälja något till dig.
    Klart man får.
    På sakliga grunder. 
  • HäxanSurtant3
    Hannah76 skrev 2010-08-12 21:52:27 följande:
    Man får faktiskt vägra vissa kunder att komma in i butiken.
    jo om de uppträder omlämpligt,typ; stjäl, är störande eller smutsar ned men om man bara är långsam och handlar lite åt gången så kan man ju inte nekas gå dit....
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Shorona

Men hur kan man ens stänga av en kund från butiken? Det måste ju vara något mer än att du har vart där lite för länge?

• ANOF
    Hur lång tid är "lite mer tid än vanligt" och vad gjorde du medan du befann dig i butiken?
    Det spelar ingen roll, det är oviktigt och dessutom orsakat av något som jag inte kunde påverka, och det var inte heller motiveringen till avstängningen.
  • parvati
    Pudels kärna
  • Jazza
    ANOF skrev 2010-08-12 21:55:34 följande:
    Det spelar ingen roll, det är oviktigt och dessutom orsakat av något som jag inte kunde påverka, och det var inte heller motiveringen till avstängningen.
    Så vad sa personalen till dig, exakt?
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • parvati
    ANOF skrev 2010-08-12 21:55:34 följande:
    Nja det spelar roll om du vill förstå varför affären har stängt av dig.
  • ANOF
    lövet2 skrev 2010-08-12 21:54:30 följande:
    TS - Har du någon vän eller släkting som kan följa med dig till butiken och prata med dem? Om det har blivit någon missuppfattning mellan dig och personalen, så kanske en 3:e part kan hjälpa till att rätta till allting?
    Jag ska ta med polisen?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.