• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • jådåsåatt
    snillis skrev 2010-08-12 21:55:04 följande:
    Klart man får.
    På sakliga grunder. 
    Nope, det får man inte. Ring till polisen och fråga vet jag. Fast många affärer gör det ju ändå såklart.
  • Väsakont

Fan TS... Jag ryser av vällust varje gång jag ser en tråd startad av dig, men blir likaväl så infernaliskt frustrerad när jag aldrig får veta vad det egentligen handlade om.

TALA UR SKÄGGET!

snordyveln flyger i skymningen med ballarna utanför
  • SunnyBunny
    Shorona skrev 2010-08-12 21:55:32 följande:
    Men hur kan man ens stänga av en kund från butiken? Det måste ju vara något mer än att du har vart där lite för länge?
    Här är det tydligen lite folk som är avstängda från affären, men det är alkisar som gått in och stört personalen, snattat och förstört. Måste gå långt om man ska bli avstängd, och då handlar det om en liten närbutik i ett område där alla känner alla.....
  • SunnyBunny
    ANOF skrev 2010-08-12 21:55:34 följande:
    Det spelar ingen roll, det är oviktigt och dessutom orsakat av något som jag inte kunde påverka, och det var inte heller motiveringen till avstängningen.
    Vad är det du inte kan påverka som tar tid? Jag fattar inte......
  • Mariohn

Det finns väl ingen lagstiftning för hur länge man får befinna sig en butik medan den är öppen och inte heller för hur mycket man måste handla för? Om jag vill åka till coop och gå runt i 8 timmar på öppettid och handla ett paket tuggummi så får jag det!

• Waldo
    ANOF skrev 2010-08-12 21:57:24 följande:
    Jag ska ta med polisen?
    Jag tror inte polisen kör på sådna utryckningar nu under semestertider
  • ANOF
    parvati skrev 2010-08-12 21:57:21 följande:
    Nja det spelar roll om du vill förstå varför affären har stängt av dig.
    Ja, dom har alltså stängt av mig för att jag handlar för lite. Dom har sagt att jag handlar omotiverat lite.
  • HäxanSurtant3

jag funderar på om man tex har jobbiga barn med sig som skriker och härjar -och man är där varje dag med dem...kansek tröttnar till slut butiken då? eller om man ahr en tvångsmässig långsamhet >(jo det finns en sådan sjukdom9 som gör att man atr extremt l¨ng tid på och man är störande pga det?

Annars kan jag inte se varför amn skulle bli nekad komma och ahndla i en butik....

såvida man inte stinker gödsel, häst eller annat..

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • parvati

Kläm fram vad du gjorde i affären.
    Det låter ju som att du har gjort något mindre bra.

• Hannah76
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 21:55:24 följande:
    jo om de uppträder omlämpligt,typ; stjäl, är störande eller smutsar ned men om man bara är långsam och handlar lite åt gången så kan man ju inte nekas gå dit....
    Det lutar kanske mer åt att ha uppfört sig olämpligt..
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.