• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • ANOF
    arkeologitjejen skrev 2010-08-12 22:10:51 följande:
    Köpte du det i samma butik eller lämnade du din skottkärra i matbutiken och gick iväg? Låste du fast din skottkärra medan du var borta eller hur hanterade du den? Vad gjorde du av skräpet efter att du lagat kärran?
    Dom har inte saker att laga däck med, så jag fick ta mig till en bensinmack.
  • Michisen
    Ankmor skrev 2010-08-12 22:12:30 följande:
    Jisses villka snedvridna gringubbar till affärsinnehavare det finns!
    ÄNTLIGEN ett sant ord i rättan tid!
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • SunnyBunny
    snillis skrev 2010-08-12 22:11:29 följande:
    Viss skillnad på barnvagn och skottkärra dock
    Ja..jag hade inte då fattat vad det var för kärra;)
  • HäxanSurtant3

Klart butikspersonalen såg dollartecken då Ts tågar in med en hel skottkärra och tänker att nu blir det klirr i kassorna. men så handlar Ts bara ägg smör och bröd. det måste sett ynka ut i en skottkärra. dessutom så uppehåller hon sig där länge och butiken hinner bygga upp förväntningarna.

Jag förstår dem helt. Ajja bajja TS!

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • jådåsåatt
    Hannah76 skrev 2010-08-12 22:08:14 följande:
    Eh jo.
    Nä, alliansen tillsatte en grupp för att utreda om man skulle få porta folk från affärer för nått år sen. Efter det la de fram ett förslag om att det skulle bli tillåtet men eftersom frågan knappast är högst upp dagordningen så får man faktiskt inte det idag.
  • Bumbi6666
    ANOF skrev 2010-08-12 22:09:08 följande:
    Det är en vanlig skottkärra. Jag hade naturligtvis inte med mig saker att laga punkteringen utan fick gå och köpa det.
    Hade du med dig skottkärran in i butiken? Inte lustigt att du blev portad. Har inte butiken kundvagnar?
    ♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • snillis

Men lyssna på oss nu, kära ANOF.
    Du har inte blivit avstängt från din butik pga att du handlar för lite.
    Du har blivit avstängt för att du
    1. kör runt med en skottkärra inne i matvaruaffären (=ohygienskt)
    2. ställer dig inne i butiken och lagar skottkärran (=störande beteende)

• Lattemorsa
    ANOF skrev 2010-08-12 22:13:51 följande:
    Dom har inte saker att laga däck med, så jag fick ta mig till en bensinmack.
    ..och var hade du skottkärran under tiden?
    ♥☆° Mamma till ljuvliga prinsessan E - 091208 °☆♥
  • Hannah76
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 22:15:13 följande:
    Nä, alliansen tillsatte en grupp för att utreda om man skulle få porta folk från affärer för nått år sen. Efter det la de fram ett förslag om att det skulle bli tillåtet men eftersom frågan knappast är högst upp dagordningen så får man faktiskt inte det idag.
    Men vid speciella skäl så får man det fortfarande.
  • ANOF
    Lattemorsa skrev 2010-08-12 22:15:45 följande:
    ..och var hade du skottkärran under tiden?
    Ja, det var i affären den gick sönder.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.