• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • DrömFåret
    ANOF skrev 2010-08-12 22:19:29 följande:
    NEJ!! Det här handlar INTE om kärran, det handlar om att man stängt av mig för att jag handlar "omotiverat lite"!
    Handlar du med kontokort? Det har väl blivit någon lagändring kring det från 1 augusti? Du måste kanske handla över en viss summa så butiken slipper dyra avgifter i sin tur?
  • ANOF
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 22:21:54 följande:
    kanske i relation till din skottkärra? de kanske tycker du borde ha fyllt den med varor för att det skulle vara motiverat tillåta dig ta med dig din skottkärra i i butiken?
    Ja, därför säger man att det är "omotiverat lite". Anledningen till att jag blitt avstängd är alltså för att jag handlar för lite, inget annat.
  • HäxanSurtant3

Ts -varför tar du med en skottkärra in i en matbutik?

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • ANOF
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 22:23:36 följande:
    ts en skottkärra är inte särskilt dyr....och definitivt inte stöldbegärlig.
    Ny kostar den ca 1700. Jag har köpt den begagnad av en granne.
  • Tirem

Hur lång tid tog det för dig att handla sakerna på bensinstationen?
    Hur lång tid tog det dig att laga kärran?
    Blockerade du något för butikens andra kunder?
    Om du smutsade ner runt omkring dig, städade du upp efter dig?

Blev du tillsagd under tiden du lagade kärran eller lär kunder/personalen jobba ifred?

• Suck och suck
    SunnyBunny skrev 2010-08-12 22:23:12 följande:
    nja fast jag har inte sett några förbud skyltar om det faktiskt;)
    Nej och inga förbudsskyltar om att lastbilar eller EPA-traktorer inte heller är tillåtna har jag sett.
  • ANOF
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 22:25:28 följande:
    Ts -varför tar du med en skottkärra in i en matbutik?
    Jag kör varor i den så klart.
  • arkeologitjejen
    ANOF skrev 2010-08-12 22:20:38 följande:
    Nej, det tog ett tag innan jag kom tillbaka med lagningsutrustning och jag ville inte ställa den ute eftersom den kunde blivit stulen.
    Låste du fast den inne i butiken?
    Linnea 080310 & BF 100930
  • HäxanSurtant3
    ANOF skrev 2010-08-12 22:24:18 följande:
    Ja, därför säger man att det är "omotiverat lite". Anledningen till att jag blitt avstängd är alltså för att jag handlar för lite, inget annat.
    prova gå dit med en vanlig shoppingbag ist så kanske det tycker du uppför dig mer normalt.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Kärlekar

Man kan komma in i en butik och handla en påse om man så vill, en matbutik alltså. En matbutik kan väl inte ha en längsta summa för kort, inte på den nivån va? Jag menar bröd kostar ju ändå runt 20, ägg 10 och smör runt 15. Eller?

Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.