• Byhlin93

Förstår ni varför det är så?

Hej på er :)  Ville bara skriva av mig om några punkter jag verkligen har stört mig sååå länge på. Jag är medlem på flera sådana här sidor, där man kan prata allt som har med graviditet att göra. Jag är sexton och min pojkvän är arton & vi båda har gått med på att planera barn. Det här kommer vara vårat första barn tillsammans, och även fler i framtiden såklart ;) Iallafall, vi kommer att bo i en lägenhet i höst troligtvis & jag kommer även jobba alla kvällar efter skolan fram till sommaren då min bebis kommer om det tar sig den här månaden. Nu vet ni att jag har ekonomi och bostad, eller hur..? :)

När jag då skriver det på en viss tråd som bara är för unga mammor, så kommer de äldre mammor som kanske är ifrån 25-30 år och säger att vi gör fel? Jag förstår inte vad vi gör som är fel? Vi vill väl bli mammor? vi känner väl oss redo att kunna ta hand om en liten, eller vad är det som är så fel att skaffa barn när man är ung?!  

Alla ni unga som ska bli mamma eller kanske redan är mamma, ni har väl tänkt er för vilket ansvar ni kommer att få när ni får en liten? & ni har väl sagt att ni är redo för en liten, men blivit kritiserad för eran ålder eller för erat ansvar för att vi alla är unga? Eller är det bara jag???

Usch, blir så irriterad på dom som tror att dom vet bäst om NÄR man ska skaffa barn, alltså vilken ålder. Det spelar ingen roll, att vara mamma har ingenting med åldern att göra. Eller har jag fel?

• Svar på tråden Förstår ni varför det är så?
  • Bei Bei

Jag tror att du kommer tycka det är väldigt jobbigt att börja studera sedan igen. Du kommer i så fall gå med ännu yngre personer vilket gör att du förmodligen kommer ha svårt att passa in.
    Vore det inte lite enklare om du hinner ta studenten, få ett ok jobb och ha hunnit bo ihop med din kille (inte i din mammas lägenhet, utan EGEN lägenhet, ta ansvar för räkningar, försäkringar, handling, städning och allt sådant) hunnit ta körkort ect.

Vad händer om din pojkvän drar, gör slut, försvinner? Får du stå kvar själv på en lägenhet då eller kommer du lita på att soc/mamma löser dina problem?

• Byhlin93

Jag är inte RÄDD för att min pojkvän kommer att göra slut med mig. jag har tänkt såååå mycket på det här! Och vem fan har sagt att jag ens har ACCEPTERAT att min mamma ska vara mammaledig? Jag SKA vara mamma ledig för att jag vill amma mitt barn. Då kan jag ju inte vara i skolan, och det vet min mamma om. jag sa det för att ni skulle få en inblick över att jag faktiskt har stöd och att det är iallafall NÅGON som inte tycker att jag är dum.

Sen så är det såhär att jag ska bo hos min mamma tills jag har gått ur gymnasiet, och sen ska jag börja jobba jobba jobba. Så är det. JAG är JAG. Jag ska vara en mamma redan nu, för att jag vill det. jag känner mig redo, jag kan ta hand ett barn.

Blir så irriterad på er, rent sagt ut. Försök och förstå LITE iallafall på vad jag känner, tänker och tycker , men just nu så skiter ni i det :) det enda ni vill, låter det som, att jag bara ska ändra på mitt beslut. men ni kan inte göra det. bara jag.

tar bort den här tråden, för jag orkar inte att sitta och gnälla. :) så ni kommer inte få några svar ifrån mig mer.

• Reglementet
    Byhlin93 skrev 2010-08-02 09:18:07 följande:
    Jag är inte RÄDD för att min pojkvän kommer att göra slut med mig. jag har tänkt såååå mycket på det här! Och vem fan har sagt att jag ens har ACCEPTERAT att min mamma ska vara mammaledig? Jag SKA vara mamma ledig för att jag vill amma mitt barn. Då kan jag ju inte vara i skolan, och det vet min mamma om. jag sa det för att ni skulle få en inblick över att jag faktiskt har stöd och att det är iallafall NÅGON som inte tycker att jag är dum.

Sen så är det såhär att jag ska bo hos min mamma tills jag har gått ur gymnasiet, och sen ska jag börja jobba jobba jobba. Så är det. JAG är JAG. Jag ska vara en mamma redan nu, för att jag vill det. jag känner mig redo, jag kan ta hand ett barn.

Blir så irriterad på er, rent sagt ut. Försök och förstå LITE iallafall på vad jag känner, tänker och tycker , men just nu så skiter ni i det :) det enda ni vill, låter det som, att jag bara ska ändra på mitt beslut. men ni kan inte göra det. bara jag.

tar bort den här tråden, för jag orkar inte att sitta och gnälla. :) så ni kommer inte få några svar ifrån mig mer.
    Varför vill du ha barn?
  • sussey

Synd att du tycker att vi bara trackar ner dig, när det enda jag försöker (och antagligen de flesta andra med) är att ge dig tips och råd & synen från de som redan har barn! Menmen, lycka till med bebisverkstad och allt annat då! :)

sussey.blogg.se ~ Meja 090723 ~
  • Fru U
    Byhlin93 skrev 2010-08-02 09:18:07 följande:

Hur kan du vara så självisk att du inte tänker på barnets och pappans ankytning? Vill ha verkligen ha barn så vill ha vara där, eller ska han flytta in hos din mamma och ni bo i ditt nuvarande rum med en bebis?
    Svaren bor i hjärtat
  • Mariohn

Ursäkta men hur fan kan man kalla sig mogen och ansvarig och sätta ett barn till världen som någon annan än en förälder ska vara föräldraledig åt? Då har man verkligen inte begripit ett dyft om anknytning, ansvar eller hur det är att älska ett barn. Detta är så jävla dumt att jag hoppas att det är ett skämt. 

• Topcom
    Mariohn skrev 2010-08-02 10:30:35 följande:
    Ursäkta men hur fan kan man kalla sig mogen och ansvarig och sätta ett barn till världen som någon annan än en förälder ska vara föräldraledig åt? Då har man verkligen inte begripit ett dyft om anknytning, ansvar eller hur det är att älska ett barn. Detta är så jävla dumt att jag hoppas att det är ett skämt. 
    Jo men verkligen. Egoistiskt så det bara skriker om det. Man märker att hon bara är 16.
  • Written Fiction

Det är inte så konstigt att många dömer ut en ung förälder när man får se den ignoranta sjävupptagna trotsen som så tydligt lyser igenom här.

// Fortfarande ung men fortfarande så mycket äldre

• ClådBärry

Om du inte vill vara hemma med barnet det första året vad är det då för mening med att skaffa barn nu? Är det inte bättre att skaffa barn efter skolan då du kanske har ett jobb och en dräglig föräldrapenning och verkaligen kan vara med ditt barn, ge det tryggeht och se det utvecklas?

Eller ja just det, det är ju någon jäkla trend som går nu. Att barn ska skaffa barn.

Nej tack en lag vore på sin plats.

Svar på tråden Förstår ni varför det är så?