• Fru U

Förstår ni varför det är så?

Varför ska din mamma vara föräldraledig när det är DITT och din POJKVÄNS barn? Om ingen av er är beredd/redo att vara hemma med barnet och skapa en anknytning till er, varför då inte vänta?

Det finns några saker som jag personligen anser är A och O innan man skaffar barn planerat

1) Man ska kunna försörja sig och barnet
    2) Man ska ha eget boende
    3) Man ska vara myndig och kunna fatta beslut för sig själv (för tills man är 18, oavsett om man har barn eller inte, så är det ens föräldrar som bestämmer över en, enligt lag)

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Byhlin93 skrev 2010-08-02 09:18:07 följande:
    Jag är inte RÄDD för att min pojkvän kommer att göra slut med mig. jag har tänkt såååå mycket på det här! Och vem fan har sagt att jag ens har ACCEPTERAT att min mamma ska vara mammaledig? Jag SKA vara mamma ledig för att jag vill amma mitt barn. Då kan jag ju inte vara i skolan, och det vet min mamma om. jag sa det för att ni skulle få en inblick över att jag faktiskt har stöd och att det är iallafall NÅGON som inte tycker att jag är dum.

Sen så är det såhär att jag ska bo hos min mamma tills jag har gått ur gymnasiet, och sen ska jag börja jobba jobba jobba. Så är det. JAG är JAG. Jag ska vara en mamma redan nu, för att jag vill det. jag känner mig redo, jag kan ta hand ett barn.

Blir så irriterad på er, rent sagt ut. Försök och förstå LITE iallafall på vad jag känner, tänker och tycker , men just nu så skiter ni i det :) det enda ni vill, låter det som, att jag bara ska ändra på mitt beslut. men ni kan inte göra det. bara jag.

tar bort den här tråden, för jag orkar inte att sitta och gnälla. :) så ni kommer inte få några svar ifrån mig mer.
    Hur kan du vara så självisk att du inte tänker på barnets och pappans ankytning? Vill ha verkligen ha barn så vill ha vara där, eller ska han flytta in hos din mamma och ni bo i ditt nuvarande rum med en bebis?
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Förstår ni varför det är så?