• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Jezamine
    korvmamman skrev 2010-05-17 21:34:37 följande:
    använder inte heller deo. upplevde att jag luktade mer med deo. Efter några veckor utan deo så behöver man ingen deo. bara vanesak..
    Vad säger omgivningen då?
    Avstängd tills vidare
  • Bangbang

Har inte använt deo på många år. Det enda min hud under armarna klarar av är lactacyd parfymfri, allt annat ger mig klåda och utslag. Fungerar perfekt och min man har då aldrig klagat på att jag luktar svett någongång. Sen är jag lite skeptiskt på att smörja in aluminium på huden, men det är en annan diskussion.
    Plus. LIte svettlukt har ingen dött av, faktiskt. Gillar människor som luktar naturligt och inte en massa äcklig parfym.

• Röde orm

Använder mig oxå av Thai-sten. Antar att alla är olika, men jag blir blöt, får värsta svettlökarna av deo, och även att det kommer doft av parfym känns det inte fräsht. Med thai-stenen är jag torr och luktfri. 

• pluppfamiljen

Jag luktar redan efter någon timme och skulle inte klara mig utan deo. {#lang_emotions_smile}

5 barns mamma
  • Bangbang
    pluppfamiljen skrev 2010-05-17 21:38:03 följande:
    Jag luktar redan efter någon timme och skulle inte klara mig utan deo.
    Jag tror att det blir en vana. När jag slutade hade jag samma problem, ungefär som att huden krävde deo. Men när jag stått ut ett tag med svett under armarna så fixade det till sig. Tror man rubbar balansen på huden med deo och det tar ett tag innan den går tillbaka.
  • Svana
    BlommyNess12 skrev 2010-05-17 15:56:27 följande:
    Nej man måste inte använda just Deo, det finns andra preparat som hjälper. Själv gnuggar jag mig ju med thai sten under armarna, det är toppen, och kladdar inget, och det luktar INGET om mig. Inte nån äcklig deodoft utan INGET, perfekt för oss allergiker. Men jag håller med om att man måste sköta sin hygien.
     Använder jag också i vanliga fall! Funkar super, och man luktar inte något. Det lämnar heller inga fläckar i kläder som en del deos kan göra. Men nu när jag är gravid (v.35) svettas jag floder, så jag har bytt till anti-perspirant tills vidare
  • snuddi
    Jezamine skrev 2010-05-17 21:32:20 följande:
    Ingen som säger att du luktar svett då?
    Nej. Har disskuterat det där ett antal gånger då min sambo, bror och far svettas otroligt mycket. Så ämnet har varit uppe många gånger både inom familjen och med vänner och bekanta men ingen tycker att jag luktar det minsta illa eller svett. Kan lukta lite lite svett om jag är sjuk däremot! Men är aldrig fuktig eller något sådant -inte ens i tropisk värme. :) Har lite tur på den punkten.
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Jag använde alltid roll-on deo o bökade o höll på tills jag hittade en deo-spray som är av samma märke som min roll-on (loreal) och det tycker jag är GRYMT. Den luktar bara lite svagt och jag svettas ALDRIG längre (hade en tendens att göra det med roll-on {#lang_emotions_innocent} ). parfym använder jag dagligen, inget starkt tantigt som fyller rummet utan uppfriskande och fräscht som bara min man känner när jag hoppar upp i hans famn när hon kommer hem ifrån arbetet.
    Så ska det vara tycker jag, det är trots allt inte för andra människors skull jag tränar, klipper håret, nopprar ögonbrynen, målar naglarna etc utan bara för min mans skull och då ska jag minsann inte lukta gott för någon annans skull heller.

• Elenas hasselbackspotatis 86

* när HAN kommer hem ifrån arbetet ska det stå

• Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 21:05:06 följande:
    Men jag vidhåller att det räcker med att hålla sig ren. Man kan ju ha våtservetter eller liknande som man tvättar sig med under armarna med jämna mellanrum. Har man tillgång till toalett kan man passa på att tvätta sig under armarna med lite vatten i samband med toalettbesök o.s.v. Man behöver inte duscha hela kroppen för att tvätta sig uner armarna.
    Är det inte enklare att bara stryka på några drag deo än att tvätta armhålorna fler ggr om dan tills man får eksem?
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!