• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Virriga Vera
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 15:19:40 följande:
    Vänta tills det blir sommar, då lär du inte lukta hallonbåt. Deo är fan ett måste, allt annat är äckligt. Varför har du fått för dig att börja missköta din hygien plötsligt?
    Men är inte det ett vanligt missförstånd att tro att folk inte sköter sin hygien för att de inte använder dofter?
  • Natosh
    Virriga Vera skrev 2010-05-17 23:57:34 följande:
    Men är inte det ett vanligt missförstånd att tro att folk inte sköter sin hygien för att de inte använder dofter?
    Ja, det borde väl snarare vara så att man blir tvungen att sköta den nogrannare eftersom att man inte kan dölja skiten bakom ett lager luktagott
  • Rundabullar

Jag använde deo i högstadiet, för att alla andra gjorde det. Har bara några enstaka gånger i mitt liv fått svettfläckar under armarna, då i tajta skjortor på en scen med strålkastare samt nervositet.

Ingen har sagt att jag luktar svett och jag har frågat många, men eftersom jag inte svetta under armarna så är risken rätt liten. 
    Jag kan vara plaskblöt på ryggen efter ett träningspass och det rinner om hela ansiktet, men under armarna är det baske mig torrt! 
    Avskyr att svettas i ansiktet, man ser svettig och äcklig ut, fast man inte har så varmt. {#lang_emotions_undecided} 
    OT för er som vill undvika aluminiumklorid: jag har testat en deo som heter SNÖ, den är värdelös-då svettades jag under armarna. Sambon prövade också och han var plaskblöt och den luktar inte bra. Har däremot hört bara bra om Rosenseriens deo. :)
    mvh
  • entity

Jag använder inte deo. Kör på ett milt tvättmedel som luktar lämpligt, ett schampoo som luktar gott, möjligen en skvätt lukta gott då och då om man ska på fest eller liknande.

Stör mig inte på varesig det ena eller det andra i lämpliga mängder, men ingen vill väl stinka varesig svett eller parfymbutik liksom.. 

• berels

Alla är väl olika och svettas olika mycket... men bra för dig ts om du slipper

• Maria222

Jag använder det inte dagligen, bara när jag vill känna mig lite extra fin

Svettas också lite bara som inte luktar.

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Hyppolite

Ja bryr man sig om omgivingen eller om man nu inte duschar två gånger varje dag så har nog de flersta förstånd nog att använda en deo.

• Denebola
    Hyppolite skrev 2010-05-18 07:46:36 följande:
    Ja bryr man sig om omgivingen eller om man nu inte duschar två gånger varje dag så har nog de flersta förstånd nog att använda en deo.
    Om det behövs ja. Behövs det inte finns det ingen anledning (både vad gäller att använda deo eller att duscha två gånger per dag).
  • Maarit

Svettas endast vid extrem träning och slutade använda deo när var blev gravid. Slutade även att använda bodylotion och började använda baby-olja, vilket visade sig vara mycket bättre mot min torra hud.

Brukar inte folk tvätta sig under armarna en gång och duscha en gång om dagen???

• Hyppolite
    Denebola skrev 2010-05-18 08:20:30 följande:
    Om det behövs ja. Behövs det inte finns det ingen anledning (både vad gäller att använda deo eller att duscha två gånger per dag).
    Du känner ju inte din egna doft på samma sätt som omgivningen gör.

Slibbigt att inte hålla hygienen genom att använda deo. Ofta är det ju bara ni som inte använder deo som påstår att det inte luktar.
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!