felisa skrev 2010-05-18 09:12:07 följande:
Ragatan: Tvätta kläderna efter varje användning, hur sjutton ska man hinna göra det? Onödigt kan jag även tycka, men det kan kanske beror på att jag måste svettas lite. Självkart så tvättas kläderna så fort de börjar kännas ofräscha, men det tar minst några användningar.. Annars så är jag nog själv pedant vad det gäller renlighet. Självklart är att duscha samt tvätta håret varje dag, tvätta underkläder i 60 grader (japp, efter varje anvädning såklart osv.. Tycker för övrigt att det är sällan jag faktiskt stöter på yngre människor som luktar illa.
Det beror ju faktikst på vad du menar med luktar illa. De luktar sällan ofräscht men de flesta kunde ärligt dra ner på dofterna från deo, parfym, bodylotion, schampoo, balsam, spray, gele m.m. Många yngre använder mycket produkter och det är absolut inget fel på det, men när produkterna alla är starkt parfymerade då blir det för mycket och de stinker. Allt för många tror att god hygien betyder lukta mycket, starkt och gott av parfym, men god hygien betyder enbart att man håller sig ren om man sedan dessutom väljer att parfymera sig då bör man hålla sig till 1 doft genomgående och förutom den doften använda parfymfria alternativ.