• Rockan

Jag har slutat med deodorant!!

Nej, jag använder ingen "vanlig" deo/antiperspirant. Har använt Lush deo i ca. 1 år, & använder ThaiStick vid behov/extra svettiga dagar.

Det räcker gott & väl.

• Rockan
    Hyppolite skrev 2010-05-18 08:29:33 följande:
    Du känner ju inte din egna doft på samma sätt som omgivningen gör. Slibbigt att inte hålla hygienen genom att använda deo. Ofta är det ju bara ni som inte använder deo som påstår att det inte luktar.
    Jag kan med all säkerhet LOVA dig att mina vänner & jag har en såpass ärlig relation att de skulle tala om ifall jag luktade illa.
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 08:34:42 följande:
    En deo är inte en "doft". En deo är en produkt i den dagliga hygienen som skall hindra fukt och lukt. Det finns parfymfia varianter om man är rädd för att dofta gott.
    & När man klarar sig med produkter som är snällare mot kroppen så är det fel därför att..?
  • Rockan

Jag kan förresten också vittna om att jag svettas betydligt mindre sen jag la av med vanlig antiperspirant/deo. Förut hade jag enorma bekymmer med svett & deofläckar, men nu är problemet bortblåst. Visserligen använder jag som sagt alternativ deo, men det är en enormt befriande känsla att kunna använda kläder i andra färger än svart utan att oroa sig för svettringar.

Den som tror att jag luktar illa får gärna stoppa näsan i min armhåla.

• Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 08:49:46 följande:
    Högt över bergen flyger en ko, man vet att den flyger på sin tro.
    Jag upprepar: Kan du förklara varför det är fel att använda sig av alternativ som är snällare mot kroppen, om det räcker?

Jag klarar mig bra med ThaiStick eller Lush-deo, så varför ska jag kladda dit andra kemikalier, parabener & alkoholer?
  • Rockan
    ragatan skrev 2010-05-18 08:53:36 följande:
    Så det finns en anledning till att antalet människor som luktar en aning unket och ovädrade ökat! Någon skyllde på de nya energi och vatten snåla tvättmaskinerna som gör att tvätten luktar surt, men det är alltså så att ungdomar av idag varken duschar eller använder deo!
    De flesta jag träffat på som luktar illa är överviktiga, medelålders män...
  • Rockan
    Hyppolite skrev 2010-05-18 09:19:31 följande:
    Om man går utanför dörren och träffar andra människor varje dag så är det oerhört sunkigt att att inte duscha med rengöringcreme och använda deo varje dag. Snusk på högsta nivå. Och att det finns vuxna som använder samma plagg två dagar i rad eller längre är ju än värre.
    Jag tror du har en lite skev uppfattning om vad som krävs för att hålla sig ren & fräsh.

Samma plagg två dar i rad använder jag dock inte, förutsatt att vi pratar överdel. En kjol tvättar jag inte efter en dag.
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:36:30 följande:
    Hysterisk tvagning att duscha en gång per dag? Shit pomfritt. På 70-talet var ju alla vänsterpartistiska batikhäxor och hippies, men det var ju bara en period, så dina Starlet säger inte så mycket.
    På 50-talet var det ungefär likadant, håret skulle tvättas max var 14:e dag & det var om man hade mycket fett hår. Bad 1 gång/vecka, armhålor & underliv varje dag. Ungefär samma som i dend är Starlet då
    Detta enligt en "Husmorsguide" som jag lagt vantarna på.
  • Rockan
    Jezamine skrev 2010-05-18 09:38:45 följande:
    Thai sten är deodorant Deostift - Thaisten Soltryck Thai-deodoranterna består huvudsakligen av mineralsaltet kalium-alun (Potassium alum), som på ett mycket effektivt sätt tar hand om de luktframkallande bakterierna, exempelvis i armhålan, men utan att täppa till porerna och hindra kroppens andning. Ni som säger att ni slutat med deodooranter
    Jag säger bara att jag slutat med "vanliga" deodoranter...
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:38:30 följande:
    Ja absolut, men den där grejen att "göra sig fin" verkar helt tabu. Kvinnlighet är ju att pynta sig lite för att framhäva sig själv. Är det Jante som spökar?
    & Jag som kvinna upplever snarare en ökad hysteri att "pynta sig"...
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!