Inlägg från: Lattemamman |Visa alla inlägg
  • Lattemamman

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har egentligen inte använt deo sen jag var 20 typ (är 30+), it is a waste of money.

Har en normal svettavsöndring under armarna, men det luktar inget. Noll zipp nada... kan hajka i skogen i en vecka utan att jag börjar lukta. Känner mig otroligt lyckligt lottad där... :)

• Lattemamman

Jag fick som ung flicka ett antal gamla Starlet-tidningar daterade ca 1975. I en av dessa stod det att läsa om personlig hygien. I mitten på -70 talet ansågs en god hygien vara att: *tvätta håret 1 gång/månad  *duscha 1 gång/vecka *tvätta armhålor och underliv dagligen.

Är det så att folket på sjuttiotalet gick runt och stank sursvett? Eller är det så att vi idag har "vant" våra kroppar med hysterisk tvagning, så att vi därför börjar lukta illa fortare nu, än då?

• Lattemamman

Ett kompispar till mig lever båda under villfarelsen att de inte behöver använda deo. De är dessutom av den kramiga typen... Dom är jättetrevliga men jag drar mig från att bjuda hem dom just därför att dom luktar äckligt.
    Ja, jag är också känslig för starka lukter, speciellt illaluktande såna.
    Själv så använder jag som sagt inte deo, jag luktar likadant på underarmen och låren som i armhålan.

Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!