• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Amlin
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:55:31 följande:
    Amlin - Att lukta svett tyder på att man gett upp.
    Kanske det, det vet jag inget om eftersom det nog kan skilja sig från person till person. Men man riskerar inte andras hälsa. Det känns lite viktigare.
  • Virriga Vera
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:51:09 följande:
    Virriga Vera - Många här hävdar att svett inte är en äcklig lukt, och att den till och med kan vara trevlig.
    Svetten luktar ju illa först om den kommer i kontakt med en smutsig kropp. Det är väldigt ovanligt att svetten i sig luktar illa. Är du ren och börjar svettas så är det väldigt få som luktar illa.
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:53:58 följande:
    Du överlever nog lite konserveringsmedel.
    Så för att andra inte tror det räcker med alternativ till vanlig deo ska jag utsätta min kropp för en massa konstigheter & onaturliga ämnen? I don't think so.
  • Snigelkotten
    Virriga Vera skrev 2010-05-18 09:57:13 följande:
    Svetten luktar ju illa först om den kommer i kontakt med en smutsig kropp. Det är väldigt ovanligt att svetten i sig luktar illa. Är du ren och börjar svettas så är det väldigt få som luktar illa.
    Som sagt, högt över bergen flyger en ko...
  • Snigelkotten
    Amlin skrev 2010-05-18 09:56:17 följande:
    Kanske det, det vet jag inget om eftersom det nog kan skilja sig från person till person. Men man riskerar inte andras hälsa. Det känns lite viktigare.
    Man riskerar andra hälsa genom att inte sköta sin hygien.
    Vet du hur jäkla många liv som sparats sedan läkarna begrepp vidden av att tvätta händerna t ex?
    Att lukta svett antyder att man inte sköter sin övriga hygien, såsom t ex handhygienen heller. Enormt många sjukdomar sprids i smuts.
  • Snigelkotten
    Rockan skrev 2010-05-18 09:57:50 följande:
    Så för att andra inte tror det räcker med alternativ till vanlig deo ska jag utsätta min kropp för en massa konstigheter & onaturliga ämnen? I don't think so.
    Hela din kropp består av "onaturliga ämnen" inuti.
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:01:29 följande:
    Hela din kropp består av "onaturliga ämnen" inuti.
    Nej?
  • Ardbeg

Jag är helt inne på din linje Rockabillan! Jag slutade använda "vanlig" deo när jag var gravid och märkte sen att jag inte behövde den då jag inte svettades tillräckligt mycket. Nu använder ja Lush-deo och den funkar finfint än så länge i alla fall.

• Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:00:29 följande:
    Man riskerar andra hälsa genom att inte sköta sin hygien. Vet du hur jäkla många liv som sparats sedan läkarna begrepp vidden av att tvätta händerna t ex? Att lukta svett antyder att man inte sköter sin övriga hygien, såsom t ex handhygienen heller. Enormt många sjukdomar sprids i smuts.
    Deo hindrar inte smutsspridning på något sätt.
  • SweetNilam
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:00:29 följande:
    Man riskerar andra hälsa genom att inte sköta sin hygien. Vet du hur jäkla många liv som sparats sedan läkarna begrepp vidden av att tvätta händerna t ex? Att lukta svett antyder att man inte sköter sin övriga hygien, såsom t ex handhygienen heller. Enormt många sjukdomar sprids i smuts.
    Jag fattar inte vad du drar för paralleller? Du är mästare på att läsa bakom, mellan och rint det man skriver. Ingen har någonstans sagt något om handhygien. Jag tror att alla fattar vidden av vikten med bra hygien! Och vad den gjort för människan. Parfymerade material, parfymerade saker har ingenting med hygien att göra!

Att vissa tycker att svett luktar bättre än parfym, har ju ingenting med den slutgiltiga hanteringen av hygienen att göra.
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!