• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Snigelkotten
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:32:05 följande:
    " De har en bakteriehämmande effekt samt drar ihop huden och täpper till svettkörtelgångarnas mynningar och minskar därmed svettproduktionen." ' Jag poängterar att detta är inget jag vill göra med min hud.
    Varför skulle det vara farligt för dig?

Svetten kommer ut på nåt annat ställe på kroppen istället, ett ställe där det förhoppningsvis inte ger samma odör som i armhålan.
  • Snigelkotten
    giftgrodan skrev 2010-05-18 10:33:23 följande:
    Så du är övertygad att i ett blindtest skulle du alltid veta vem som använder deo och vem som inte gör det?
    Ehh... JA!
  • SweetNilam
    Doktorn skrev 2010-05-18 10:33:56 följande:
    Jag förstår din ståndpunkt. Bara nyfiken på en sak: varför skiver du att eteriska oljor "tyvärr" är flyktiga?
    De luktar ingen längre tid. Vilket är synd, för de luktar gott
  • Doktorn
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:35:22 följande:
    De luktar ingen längre tid. Vilket är synd, för de luktar gott
    Aha, jag förstår.
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • SweetNilam
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:34:23 följande:
    Varför skulle det vara farligt för dig? Svetten kommer ut på nåt annat ställe på kroppen istället, ett ställe där det förhoppningsvis inte ger samma odör som i armhålan.
    Jag vill ändå inte täppa till i armhålan! Det är ett känsligt ställe, rakt in till känsliga kärtlar. Oavsett vad som inte framkommit eller har framkommi i forskning vill jag inte tillföra kemiska tillsatser till min kropp, helt i onödan. För jag behöver inte det! Observera alla jag i alla mina inlägg! Vad som är viktigt för dig skite rjag i!

Min "odör" försvinner med vatten. Tråkigt om inte din gör det...
  • Queenie70
    CallGirl skrev 2010-05-18 08:41:44 följande:
    Jag tror många gånger att dagens hygienhysteri är rätt överdriven. Jag har jobbat ett antal år inom äldreomsorgen och träffat på många som bara rengör sig med lite vatten, på kroppen och inte duschar alls och konstigt nog så luktar de absolut inte illa. Ingen deo, inget schampo m.m.
    Fast gamlingar liksom små barn har ju inte alls samma utsöndringar hormoner och skit som vi i fertil ålder har, som gör att vi börjar sprida odörer i tonåren.
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:31:07 följande:
    Jag antar att du alltid håller dig inomhus så att du inte får avgaser, cigarettrök osv på dig? Och jag är helt säker på att du aldrig äter något onyttigt eller går på krogen och tar ett glas ibland? Sila mygg och svälja elefanter, är det ett bekant begrepp?
    Jag försöker leva mitt liv så fritt från kemikalier som är möjligt. Jag gör allt jag kan.
    Varken cigarettröken eller avgaserna hamnar precis vid mina lymfkörtlar & det är inget jag kan styra över.

Sen upprepar jag igen: Varför ska jag använda en produkt som inte fungerar för mig? Jag använde vanliga deodoranter/antiperspiranter i flera år, testade varenda en tror jag & resultatet var alltid svettfläckar, dålig lukt & kläder förstörda av deo. Snälla, förklara hur det är mer hygiensikt än att använda Alun, som jag gör idag & som gjort att jag varken luktar illa eller får fläckar på kläderna. Nu kan jag använda färger än svart utan att oroa mig för svettfläckar, men du tror ändå att jag är mer ohygienisk än innan?
  • giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:35:03 följande:
    Ehh... JA!
    HUR kan du vara så jävla säker på det?
  • Snigelkotten
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:38:41 följande:
    JMin "odör" försvinner med vatten.
    Då får du ju tvätta dig i armhålorna flera ggr per dag? Måste ju vara värre än att stryka på lite deo.
  • Bedan
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:38:41 följande:
    Jag vill ändå inte täppa till i armhålan! Det är ett känsligt ställe, rakt in till känsliga kärtlar. Oavsett vad som inte framkommit eller har framkommi i forskning vill jag inte tillföra kemiska tillsatser till min kropp, helt i onödan. För jag behöver inte det! Observera alla jag i alla mina inlägg! Vad som är viktigt för dig skite rjag i! Min "odör" försvinner med vatten. Tråkigt om inte din gör det...
    Nej men sluta nu SweetNilam, du måste ju förstå att du nu måste börja använda deo! Man kan inte bestämma själv över sina armhålor, herreguuuud asså {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!