• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:38:30 följande:
    Ja absolut, men den där grejen att "göra sig fin" verkar helt tabu. Kvinnlighet är ju att pynta sig lite för att framhäva sig själv. Är det Jante som spökar?
    & Jag som kvinna upplever snarare en ökad hysteri att "pynta sig"...
  • Bedan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:40:29 följande:
    Låter direkt livsfarligt. Nu får folk sluta med det också. Kemikaaaaalier!
    Du får ursäkta, men jag fattar inte hur vad andra har under armarna kan vara DITT problem. Tar du åt dig eller? Är avundsjuk för att du inte vågar dig på naturlig hudvåd? Eller vad är problemet?
  • Bedan
    Virriga Vera skrev 2010-05-18 09:44:53 följande:
    Är allt svart eller vitt för dig? Jag ser inte en enda här som inte vill dofta gott, däremot ser jag att de flesta vill göra det med måtta. Är det verkligen så du bejakar din kvinnlighet med att lukta starkast? Jag bejakar min kvinnlighet genom att vara jag inte med att sprida ett doftmoln där jag går.
    Min sambo älskar att lukta på mig när jag luktar naturligt och fräscht av min egen doft. Eftersom jag är allergisk använder jag inte parfym och jag tycker inte heller att jag behöver det.
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:43:36 följande:
    Rockabillan - Förhoppningsvis har människan och hygienkunskaperna utvecklats en del sen 50-talet då man inte visste bättre. Men man börjar ju undra.
    Tror alltså att alla luktade illa på 50-60-70-talet?
    Har du sett dokumentären "Underkastelsen"? Jag rekommenderar den om du vill förstå varför man kanske försöker välja bort en del kemikalier ur sitt liv.
  • Snigelkotten

Virriga Vera - Många här hävdar att svett inte är en äcklig lukt, och att den till och med kan vara trevlig.

• Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:40:29 följande:
    Låter direkt livsfarligt. Nu får folk sluta med det också. Kemikaaaaalier!
    Bara Alun är inte lika illa som en deo med parabener, alkoholer & konserveringsmedel...
  • Amlin

Jag vet att det är lite taskigt att dra in andra trådar i en sån här diskussion. Men jag hänger inte med på snigelkottens resonemang om att man inte för allt i världen för lukta lite svett så att människor kanske rynkar på näsan, men att skicka dem till sjukhus eller orsaka skarp huvudvärk på grund av ett moln av stinkande parfym enbart på grund av sin egen fåfänga det är visst helt ok. För då är man kvinnlig, eller?

Jag kan verkligen tycka att svett luktar illa men jag blir inte sjuk av det.

• Snigelkotten
    Rockan skrev 2010-05-18 09:51:57 följande:
    Bara Alun är inte lika illa som en deo med parabener, alkoholer & konserveringsmedel...
    Du överlever nog lite konserveringsmedel.
  • Snigelkotten

Amlin -
    Att lukta svett tyder på att man gett upp.

Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!