• Amlin

Jag har slutat med deodorant!!

Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:43:36 följande:
    Rockabillan - Förhoppningsvis har människan och hygienkunskaperna utvecklats en del sen 50-talet då man inte visste bättre. Men man börjar ju undra.
    Du kanske har rätt där. Folk vet lite bättre idag och tar det lugnare med kemikalierna.
  • Amlin

Jag vet att det är lite taskigt att dra in andra trådar i en sån här diskussion. Men jag hänger inte med på snigelkottens resonemang om att man inte för allt i världen för lukta lite svett så att människor kanske rynkar på näsan, men att skicka dem till sjukhus eller orsaka skarp huvudvärk på grund av ett moln av stinkande parfym enbart på grund av sin egen fåfänga det är visst helt ok. För då är man kvinnlig, eller?

Jag kan verkligen tycka att svett luktar illa men jag blir inte sjuk av det.

• Amlin
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:55:31 följande:
    Amlin - Att lukta svett tyder på att man gett upp.
    Kanske det, det vet jag inget om eftersom det nog kan skilja sig från person till person. Men man riskerar inte andras hälsa. Det känns lite viktigare.
  • Amlin
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:00:29 följande:
    Man riskerar andra hälsa genom att inte sköta sin hygien.Vet du hur jäkla många liv som sparats sedan läkarna begrepp vidden av att tvätta händerna t ex?Att lukta svett antyder att man inte sköter sin övriga hygien, såsom t ex handhygienen heller. Enormt många sjukdomar sprids i smuts.
    Oj vilket tankehopp.

Eller  tvättar du händerna med deodorant. Annars klan jag inte förstå kopplingen mellan att tvätta händerna och använda deo.

Det finns inget som säger att man måste lukta svett för att man inte använder traditionell deo. Men kan göra det men men måste inte.

Det finns heller inget som säger att man inte luktar svett trotts att man använder deo. Även det kan variera. Vissa luktar starkt ändå.

Det finns absolut inget som säger att man missköter sin hygien för att man inte har deo. Och än mindre något som säger att man inte tvättar händerna för att man inte använder deo.

Det kan vara så men då kan man ju också dra koppligen att den som luktar för starkt av kemikalier så som parfym eller liknande gör det för att de har så dålig hygien att de måste dölja lukten med massor med parfym, det känns ungefär lika troligt.
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!