Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

    Jag har slutat med deodorant!!

    Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

    Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

  • Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Fridayyy

    har du testat utan och märkt om du har armsvett eller inte`??

  • Fridayyy

    Vaddå sköta sin hygien, jag har ju inte slutat duscha!!! Min man säger att det inte luktar och nog fan känner man själv om man luktar armsvett, väntar med spänning på att det ska bli svettigt varmt ute. Man känner ju om kläderna luktar.

    Jag tror att deo inte är så bra för alla körtlar i armhålan. Läste en gång att det kan vara cancerframkallande och dessutom spar jag ju pengar om jag inte behöver deo..=)

  • Fridayyy

    Dessutom tror jag att naturlig doft gör att man luktar med attraktivt, jag brukar be min man att inte använda deo ibland för då känner jag hans riktiga doft. (nu menar jag inte en massa svettlukt) Fast han skulle inte klara sig utan deo annars. Men varför ska jag använda det om jag nu inte blir mer svettig i armhålorna än på ryggen? Tränar jag brukar jag svettas mer på ryggen än under armarna.

  • Fridayyy
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 19:49:32 följande:
    Det är en klassisk myt. Nej, att duscha räcker inte. Och spara pengar...bullshit, en deo kostar 15 kr på Rusta.Varför får folk sånahär fixideér för? Tänk på dina medmänniskor, armsvett är verkligen vidrigt.
    Jag har inte haft deo på 1 vecka och jag luktar INTE, när tror du deon uppfanns, den var ju inte ens likadan för 20 år sedan? Det är inte för att spara pengar det är ju bara en bonus! Klart det räcker att duscha, för mig gör det det. Bad min man lukta idag och det luktar INGENTING. Luktade ju mer när jag hade deo, för då luktade jag ju parfym i armhålorna.
  • Fridayyy

    Tänk att detta blev en sån het debatt. Trodde jag aldrig! Jag är väligt noga annars med handhygien för jag är rädd för bakterier och baciller så jag använder både tvål och handsprit! Men jag känner och känne i armhålan och jag är inte mer svettig där än nån annanstans på min kropp. Vet inte varför..i tonåren kunde jag känna att det rann i armhålan trots deodorant. Tänk om jag förlorat alla mina hormoner?

  • Fridayyy

    Märkte att jag blev lite fuktig under armarna när jag hade en speciell tröja på mig, eller blus eller vad det ska kallas, det var inte ren bomull iaf. Men nu är jag helt torr igen.

Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!