• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Snigelkotten
    Virriga Vera skrev 2010-05-18 10:15:31 följande:
    Så hygien har inte med förmågan att hålla sig ren utan med förmågan att kladda något i armhålan?
    Utan att "kladda" deo i armhålan håller man sig inte ren nån längre stund.
  • SweetNilam
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:15:55 följande:
    Jag menar att fattar man inte att deo hör till normal hygien, så fattar man antagligen inte vidden av hygien i övrigt heller. Det ena ger det andra.
    Nej, jag fattar inte hur du menar. Vad gör att du kan dra den parallellen?
  • SweetNilam
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:16:57 följande:
    Vad baserar du detta på?
  • Snigelkotten
    Rockan skrev 2010-05-18 10:14:54 följande:
    För övrigt tror jag många av de som avstår deo har bättre kunskap om hygien & kroppsfunktioner än en vanlig Svensson.
    För att dom fått nån fixidèe av nån skitig hippie på nån flummig hemsida?
    Hygien är inte svårt, det lär sig alla barn.
  • Ardbeg
    hahah! Ja smaken är som baken..
  • Rockan
    Återigen, deo hindrar inte smutsspridning & har ingenting med "renlighet" att göra. Det kan hindra dålig lukt, men för mig funkade vanliga deodoranter inte alls. Så varför ska jag då använda dem?
  • Lattemamman

Ett kompispar till mig lever båda under villfarelsen att de inte behöver använda deo. De är dessutom av den kramiga typen... Dom är jättetrevliga men jag drar mig från att bjuda hem dom just därför att dom luktar äckligt.
    Ja, jag är också känslig för starka lukter, speciellt illaluktande såna.
    Själv så använder jag som sagt inte deo, jag luktar likadant på underarmen och låren som i armhålan.

• Snigelkotten
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:17:33 följande:
    Nej, jag fattar inte hur du menar.
    Vad fattar du inte?
  • Amlin
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:00:29 följande:
    Man riskerar andra hälsa genom att inte sköta sin hygien.Vet du hur jäkla många liv som sparats sedan läkarna begrepp vidden av att tvätta händerna t ex?Att lukta svett antyder att man inte sköter sin övriga hygien, såsom t ex handhygienen heller. Enormt många sjukdomar sprids i smuts.
    Oj vilket tankehopp.

Eller  tvättar du händerna med deodorant. Annars klan jag inte förstå kopplingen mellan att tvätta händerna och använda deo.

Det finns inget som säger att man måste lukta svett för att man inte använder traditionell deo. Men kan göra det men men måste inte.

Det finns heller inget som säger att man inte luktar svett trotts att man använder deo. Även det kan variera. Vissa luktar starkt ändå.

Det finns absolut inget som säger att man missköter sin hygien för att man inte har deo. Och än mindre något som säger att man inte tvättar händerna för att man inte använder deo.

Det kan vara så men då kan man ju också dra koppligen att den som luktar för starkt av kemikalier så som parfym eller liknande gör det för att de har så dålig hygien att de måste dölja lukten med massor med parfym, det känns ungefär lika troligt.
  • Rockan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:19:03 följande:
    För att dom fått nån fixidèe av nån skitig hippie på nån flummig hemsida? Hygien är inte svårt, det lär sig alla barn.
    Nej hygien är inte alls svårt. Vill man däremot förstå lite bättre vad vi faktiskt utsätter våra kroppar för så krävs det mer kunskap.
    & "Skitig hippie", var kom det ifrån?!?
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!