• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Bangbang
    Sara och Henrik skrev 2010-05-17 22:43:18 följande:
    Jag önskar att det finns något bättre och nyttigare än deo. För deo är absolut inte nyttigt, med tanke på all jäkla aluminum och annat skit det är i deo. Och detta har vi under armarna, där huden är tunn och där det finns många små körtlar... Nej jag är inte ett stort fan av deo, men jag använder det. Fast ska sanningen fram, så använder jag det inte alla dagar, när jag är hemma struntar jag totalt i att använda deo.. Många gånger så tycker jag att det luktar mindre de gånger jag inte har använt deo.
    Testa Thai stenen som vissa här pratar om. Den är riktigt riktigt bra. Inget aluminium i den. Finns även andra alternativ, tror dermanord har en aluminiumfri deo som ska funka. Jag fixar inget av dessa eftersom jag får utslag, men stenen har varit mildast hitills.
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 22:32:52 följande:
    Alla människor utsöndrar svett, därför bör alla människor använda deo för allas trevnad. Att hävda att man inte svettas är lika stendumt som att säga att underlivet är självrengörande och därför aldrig behöver tvättas. (OT, men det är en av alla de myter som vissa hippies förmedlar).
    Man behöver alltså ge snippan en rejäl genomspolning och tvagning med tvål för att den ska bli ren?
  • UpsyDaisy

Jag använder inte deo och jag luktar inte illa eller svettas mycket. Däremot så tvättar jag mig under armarna varje dag.

• funfactory
    Fridayyy skrev 2010-05-17 12:25:54 följande:
    Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..? Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?
    Jag har typ aldrig använt det. Jag har aldrig haft behov av det egentligen. Ibland gör jag det bara för att lukta gott :)

Alla svettas väl olika. Jag vet de som svettas för ingenting... och de måste använda deo
  • Snigelkotten
    Denebola skrev 2010-05-17 22:51:38 följande:
    Man behöver alltså ge snippan en rejäl genomspolning och tvagning med tvål för att den ska bli ren?
    En helt normal tvättning är väl det normala.
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 23:00:57 följande:
    Och det är..?

Jag menar, jag vet vad som är normalt för mig, men jag vet inte vad som är normalt för dig.
  • Bangbang
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 23:00:57 följande:
    Som innebär? Jag tvättar bara med vatten pga jag får svamp annars. Andra tvättar med tvål, eller intimtvål för de trivs med det och får INTE svamp. Men vad är då normalt??
  • Queenie70

Hoppas du har rätt om att du är luktfri. För varje dag så kliver jag in i nåns svettstank och undrar hur i hela friden personen inte själva kan känna hur vedervärdigt de luktar. Unga människor som ser helt frächa och piffiga ut. Ibland är det si och så med självinsikten.

• luvah33

Jag slutade använda deo för två veckor sen, men jag stinker och är beredd att ta tillbaks deon i mitt liv just därför... förstår inte HUR det kan lukta så illa, det börjar lukta illa en kort stund efter att jag tvättat mig.....!!! Men jag fortsätter ett tag till.. jobbar bara 2,5 timmar om dagen och resten av tiden är jag hemma (då bryr jag mig inte om jag luktar) så jag får ihop dagarna just nu, men sen när jag ska upp i arbetstid....? Jag vet inte hur det ska gå..

• Bangbang
    luvah33 skrev 2010-05-17 23:27:56 följande:
    Jag slutade använda deo för två veckor sen, men jag stinker och är beredd att ta tillbaks deon i mitt liv just därför... förstår inte HUR det kan lukta så illa, det börjar lukta illa en kort stund efter att jag tvättat mig.....!!! Men jag fortsätter ett tag till.. jobbar bara 2,5 timmar om dagen och resten av tiden är jag hemma (då bryr jag mig inte om jag luktar) så jag får ihop dagarna just nu, men sen när jag ska upp i arbetstid....? Jag vet inte hur det ska gå..
    Testa lactacyds parfymfria tvål. Jag hade lite problem med tvålen när jag tvättade mig, började stinka svett en halvtimme efter dusch. Så fort jag bytte tvål så försvann problemet. Plus, stå ut. Din hud ska vänja om sig.
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!