• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 20:53:09 följande:
    Och det roliga med det är?
    Hur hjärntvättade du och dina gelikar är av påhittade "fakta" som ni ältar tills ni tror det är sanning.
  • Kya
    brünnhilde skrev 2010-05-17 20:55:15 följande:
    .... jag har alltså suttit helt still framför datorn i bara underkläder i över en halvtimme nu, och jag är fuktig under armarna. Jag är alltid det.
    samma här, jag har suttit i 1,5 timme och är fuktig under armarna. ändå är det svalt i rummet efter en hel dags vädring och skuggsida.
    jag svettas mkt. vissa gör det.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • LiindaE
    brünnhilde skrev 2010-05-17 20:45:09 följande:
    För min del behöver det inte ens vara varmt.
    absolut torr?
  • Doktorn
    Tola skrev 2010-05-17 20:54:37 följande:
     Läs igen då "att det ska ge bröstcancer av att täppa igen svettkörtlarna med metallar är jag heöt övertygad om. Men vissa ser det som all annan cancerskrämsel!" jag skriver inte att det är fakta men att jag är övertygad om att det är så
    OK, att du är övertygad om saken köper jag helhjärtat.
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Kya
    MalinEddie skrev 2010-05-17 20:55:51 följande:
    Jag använde absolut torr i tonåren när jag svettades väldigt mycket. Jag slutade dock ganska fort eftersom jag vart alldeles torr under armhålorna och började flaga. Jag vet inte men jag tror att den innehåller en massa alkohol som irriterade. Obehaglig produkt tyckte jag. Jag hoppas du reagerar bättre än jag!För att svara på TS, jag använder både deo och parfym varje dag, helst som matchar.
    ja jag har hört om många som inte har reagerat bra på det. men jag tänkte att jag kan testa köpa det någon gång. om jag reagerar dåligt på det så får jag sluta använda det helt enkelt. men det vore skönt att slippa svettlökarna nån gång.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Blå damcykel

Måste bara påpeka att det är en j-a skillnad på deodorant och antiperspirant.
    Gissar att dom flesta av er som skriver deodorant i själva verket menar antiperspirant.

• brünnhilde
    LiindaE skrev 2010-05-17 20:57:57 följande:
    absolut torr?
    Som sagt, jag är i första hand ute efter att stoppa lukt- inte fukt. Absolut torr hjälper inte mig då jag förvisso blir torr, men luktar. Att gå och vara ständigt svettig på hela kroppen har jag förlikat mig med.
  • Doktorn
    Blå damcykel skrev 2010-05-17 20:59:35 följande:
    Måste bara påpeka att det är en j-a skillnad på deodorant och antiperspirant. Gissar att dom flesta av er som skriver deodorant i själva verket menar antiperspirant.
    Helt riktigt!
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Lova02

finns det på allvar folk som tror att man kan få cancer av att använda deo?! ja ja mycket ska man höra innan höronen trillar av...

• MalinEddie
    Kya skrev 2010-05-17 20:59:05 följande:
    ja jag har hört om många som inte har reagerat bra på det. men jag tänkte att jag kan testa köpa det någon gång. om jag reagerar dåligt på det så får jag sluta använda det helt enkelt. men det vore skönt att slippa svettlökarna nån gång.
    Jag tycker absolut du ska prova! Vi är alla olika känsliga för produkter. Positivt var att jag slutade svettas helt och hållet med absolut torr. Jag hoppas det gäller dig också fast utan biverkningar{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!