• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Snigelkotten
    Fridayyy skrev 2010-05-17 20:12:07 följande:
    Jag har inte haft deo på 1 vecka och jag luktar INTE, när tror du deon uppfanns
    Innan deon uppfanns hade folk armsvett. När deon kom blev folk glada att kunna slippa armsvett.
  • brünnhilde

Åh, jag svettas som en gris! Vad avundsjuk jag blir!
    Jag har problem att hitta en deo som funkar, och jag måste ha provat typ 80 stycken....
    Nu bryr jag mig inte så mycket om ifall jag blir blöt under armarna, men jag vill absolut inte lukta!

• Tola

Jag använder inte "vanlig" deo. Slutade på gymnasiet för 6-7 år sedan. Anledningen är att jag inte vill ha i massa skit under armarna som täpper igen porerna. Finns naturliga deosar som fungerar utmärkt för dom med mycket svett!!!

skulle aldrig någonsin använda deo igen!
  • brünnhilde
    Tola skrev 2010-05-17 20:28:57 följande:
    Jag använder inte "vanlig" deo. Slutade på gymnasiet för 6-7 år sedan. Anledningen är att jag inte vill ha i massa skit under armarna som täpper igen porerna. Finns naturliga deosar som fungerar utmärkt för dom med mycket svett!!! skulle aldrig någonsin använda deo igen!
    VIll du ge något exempel? Jag kör gärna lite miljö och kroppsvänligare, men har inte lyckats hitills - mitt senaste försök var dr hauschka. Det luktade gräsligt och vämjeligt efter ungefär en kvart...
  • Tola
    brünnhilde skrev 2010-05-17 20:30:32 följande:
    VIll du ge något exempel? Jag kör gärna lite miljö och kroppsvänligare, men har inte lyckats hitills - mitt senaste försök var dr hauschka. Det luktade gräsligt och vämjeligt efter ungefär en kvart...
    Ja, tyvärr så slutade lush med den bästa deon jag någonsin testat, även min sambo gillade den. han kunde ta på den på morgonen, träna på kvällen o ändå lukta gott dagen efter!
    på lush hemsida www.lush.se finns olika deosar. Jag gillar inte dom torra men det är ju en smaksak! Kolla hemsidan. Sedan kan du säkert googla o hitta bra sidor. Forumet NoPoo vet säkert också:) 
    annars den där stenen andra har nämnt fungerar också super bra! Den drar lixom ihop huden o man svettas inget!
  • Pormoicheia

Använder nästan aldrig deo. Har gjort det någon gång ibland, men har ångrat mig snabbt varje gång då jag bara svettas mer om jag gör det.

Så nu har jag lyckats lära mig att det är mycket bättre att jag inte använder deo. Det räcker med att hålla sig ren så luktar man inte

Apprentice Moraltant *back in action*
  • brünnhilde
    Tola skrev 2010-05-17 20:33:27 följande:
    Lush alltså? Jag köper bara tvålar där , kanske vore det en idé att prova något mer...

Stenar.... Jag vill i första hand bekämpa dålig lukt, inte fukt...
  • brünnhilde
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 20:34:38 följande:
    Använder nästan aldrig deo. Har gjort det någon gång ibland, men har ångrat mig snabbt varje gång då jag bara svettas mer om jag gör det. Så nu har jag lyckats lära mig att det är mycket bättre att jag inte använder deo. Det räcker med att hålla sig ren så luktar man inte
    Funkar inte på alla, så skriv inte "man". Jag får hudproblem om jag duschar oftare än två ggr om dagen, vilket jag tycker borde räcka. Men det gör ju inte det.
  • Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 20:34:38 följande:
    Använder nästan aldrig deo. Har gjort det någon gång ibland, men har ångrat mig snabbt varje gång då jag bara svettas mer om jag gör det.
    Svettas MER av att använda deo? *haha* Nu får ni väl ändå sansa er.
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!