• Fridayyy

Jag har slutat med deodorant!!

Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..?

Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?

• Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!
  • Doktorn
    Tola skrev 2010-05-17 20:28:57 följande:
    Jag använder inte "vanlig" deo. Slutade på gymnasiet för 6-7 år sedan. Anledningen är att jag inte vill ha i massa skit under armarna som täpper igen porerna. Finns naturliga deosar som fungerar utmärkt för dom med mycket svett!!! skulle aldrig någonsin använda deo igen!
    Täpper igen porerna? Hur då menar du?
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Tola
    brünnhilde skrev 2010-05-17 20:35:47 följande:
    Lush alltså? Jag köper bara tvålar där , kanske vore det en idé att prova något mer... Stenar.... Jag vill i första hand bekämpa dålig lukt, inte fukt...
    Men du luktar ju inte illa under armarna om du inte blir svettig!
    Fast jag gillar att ha lite lukt under armarna varför jag just nu har en med doft!
    Ett tag hade jag ingen deo alls, beställningen dröjde o i början luktade jag svett men efter en vecka så svettades jag inte alls nästan! 
  • Ellasario

Om inte jag använder deo så börjar jag lukta typ mitt  dan om ja rör å mig å de e varmt....

isch
  • Pormoicheia
    brünnhilde skrev 2010-05-17 20:37:00 följande:
    Funkar inte på alla, så skriv inte "man". Jag får hudproblem om jag duschar oftare än två ggr om dagen, vilket jag tycker borde räcka. Men det gör ju inte det.
    Jo, det gäller alla att det räcker att hålla sig ren så luktar man inte.

Jag förstår inte varifrån duscha oftare än 2 gånger om dagen kommer in...
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • peggyL

Jag har aldrig använt deo. Luktar inte svett, och nej jag är inte "döv" för mina egna dofter. Mina vänner och min man intygar :)

Jag blir inte så svettig i armhålorna. majoriteten av mina svettkörtlar måste ha hamnat fel, under näsan, på överläppen.. För svettmustasch, det får jag... 
    Det är inte alls att missköta sin hygien att inte använda deo. Det är ju bara trams att påstå det. Det är inte alls ett måste för att vara fräsch.
  • Snigelkotten

Ni som inte använder deo, ni har inte särskilt aktiva liv va?

"Deo täpper igen porerna"... haha, jaha. OCH?

• Tola
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 20:37:22 följande:
    Svettas MER av att använda deo? *haha* Nu får ni väl ändå sansa er.
    Det stämmer att man svettas mer av att använda deo. MEN det är dom dagar man inte har deo!
    Doktorn skrev 2010-05-17 20:37:43 följande:
    Täpper igen porerna? Hur då menar du?
    Ok, kanske inte heter porer under armarna:) Men svettköttlarna:) eh, i antiperspiranta deoasar täpper man igen köttlarna med metaller för att inte svettas. Att detta inte är ra för kroppen är fakta! (och tänker man på det själv också så borde man inse hur sjukt det eg är)
    att det ska ge bröstcancer av att täppa igen svettkörtlarna med metallar är jag heöt övertygad om. Men vissa ser det som all annan cancerskrämsel!
  • Pormoicheia
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 20:37:22 följande:
    Svettas MER av att använda deo? *haha* Nu får ni väl ändå sansa er.
    Ni? Jag är bara en person. Och jo, jag har svettats MER de gånger jag använt deo än vad jag svettats då jag inte använt deo.

Förklaringen är enkel. Eftersom jag i normala fall inte använder deo så blir svettkörtlarna irriterade när det plötsligt dyker upp ett främmande ämne, och därmed svettas de mer för att göra sig av med det. Men din biologilärare kanske inte tog upp så mycket om hur kroppen fungerar
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • brünnhilde
    Tola skrev 2010-05-17 20:38:00 följande:
    (går inte att citera)

Nä. Förvisso.  Men för min del så hade det inneburit att behöva tvätta mig under armarna lite oftare en var 10:e minut, så det går bort. Jag hinner liksom inte det.

som svar på  inlägg 32:  nä, men vissa av oss svettas utan att vi vill det. Jag blir tex piskblöt på hela ryggen efter 30 meters promenad, och nej . jag är inte överviktig.
  • peggyL
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 20:40:24 följande:
    Ni som inte använder deo, ni har inte särskilt aktiva liv va? "Deo täpper igen porerna"... haha, jaha. OCH?
    varför skulle vi inte ha något aktivt liv? Vad har det med deo att göra tror du?
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!