• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Molson Canadian
    Lakino skrev 2010-05-01 21:50:11 följande:
    läs #395,du och jag kan det här!*high five*
    Mjo, den enda gången det väl fungerar mindre bra är om du fått en skyddshund skickad på dig, men då har du å andra sidan gjort något väldigt dumt som föranleder att hunden skickas. 
  • Bevabus
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 21:56:35 följande:
    Såklart att det är hemskt! Jag lider också med flickan och kan verkligen känna hur ont det måste ha gjort att bli biten. Men det jag disktuerar här är att folk skyller allt på fel individ! Det var inte hundens fel. Det var ägarens fel, långt innan hunden ens träffade flickan. Det var ägaren som inte var en konsekvent flockledare från dag ett. Eller så kanske han var det och tappade senare kontrollen. Man får tycka hur synd man än vill om flickan, det enda jag begär är att man skyller på rätt individ.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Matillin

Jag är också för hundkörtkort.
    Som någon skrev så är det väldigt många som har noll koll på hundar eller på den hundras dom skaffar över huvud taget.
    Hundar kan som sagt åsamka människor stor skada och till och med döda människor eller andra djur.
    Vi behöver ju licens för att få ha vapen och köra bil så en obligatorisk kurs borde man ju kunna införa för hundägare?

• Bevabus
    TAN skrev 2010-05-01 21:58:24 följande:
    hehe kan motvilligt erkänna att jag varit en av dessa.. skaffade hund för ett antal år sedan.. fick höra att dvärgpinschern är liten och lätt lägenhetshund som inte behöver mkt motion... toppen tänkte jag.. ack så fel... såååå svår hund! Har dock inte kvar den idag pga utökning i familjen och tidsbrist.. men det är verkligen inte någon lätt hund.. så kunskap behövs för att hunden ska må så bra som möjligt
    Då har du iaf insett vad som gick fel och sånt tycker jag bara är bra
    Det handlar ju om att lära sig av sina misstag. Precis som man gör med sina barn. Inser man att en metod inte fungerar vid bråk mellan syskonen så prövar man en annan
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Dynah
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:00:40 följande:
    Såklart att det är hemskt! Jag lider också med flickan och kan verkligen känna hur ont det måste ha gjort att bli biten. Men det jag disktuerar här är att folk skyller allt på fel individ! Det var inte hundens fel. Det var ägarens fel, långt innan hunden ens träffade flickan. Det var ägaren som inte var en konsekvent flockledare från dag ett. Eller så kanske han var det och tappade senare kontrollen. Man får tycka hur synd man än vill om flickan, det enda jag begär är att man skyller på rätt individ.
    Klappar händerna och håller med!!!
  • Molson Canadian
    Matillin skrev 2010-05-01 21:51:32 följande:
    Nej givetvis ska vi inte det. Men dom hundarna tränas ju till att skydda och arbetar inom polisväsendet eller annat. Så vitt jag vet är det skillnad på privata hundar och hundar i tjänst?
    Ja, de har betydligt farligare drifter än privata hundar. Men om de är ok så undrar jag lite hur du har tänkt att reglera vilka hundar som ska få leva och inte och hur du kommer fram till det. 
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:59:40 följande:
    Mjo, den enda gången det väl fungerar mindre bra är om du fått en skyddshund skickad på dig, men då har du å andra sidan gjort något väldigt dumt som föranleder att hunden skickas. 
    jämförbart? nej jag tycker inte det.
  • Bevabus

Jag kan säga att jag är livrädd för min fasters lilla tofsboll till hund, för han tillåts att springa hej vilt runt folk. Han har till och med bitit min stackars lilla syssling nu också (även där funderade min faster på att avliva honom, men vi talade vett med henne...hon fattar dock inte att hon måste uppfostra honom bättre). Men när jag går ner för gatan och möter en ägare med en jättelugn pitbull eller vad det nu kan vara för mäktig ras så smälter mitt hjärta och jag tänker "åhh jag vill ha en sån där"
    Så det handlar verkligen inte om rasen. Verkligen, verkligen inte!

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!