• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Naxxiz
    vivillblitre skrev 2010-05-01 21:38:28 följande:
     Hunden blir vad du gör den till En kamphund är en hund, som man använder till hundkamp. Detta oavsett ras. Allt handlar om hur DU, som hundägare, uppfostrar din hund. I fel händer kan även den snällaste tax bli farlig för sin omgivning. En polishund är inte en viss "ras" utan en polishund blir en polishund när du utbildat den till det, oavsett ras. Lika är det med kamphundar. En kamphund är inte en viss ras utan en kamphund blir en kamphund när du uppfostrat den till det. Att man vill förbjuda vissa raser p.g.a. att de anses vara "kamphundar" och farliga för allmänheten, tyder endast på okunnighet. Det handlar om INDIVIDER, som kan vara farliga för allmänheten och INTE en viss typ av ras. Ingen nyfödd hundvalp är en kamphund. Ingen nyfödd hundvalp är en polishund. Det är efter att hunden formats av ägaren, år efter år, som den till sist blir en kamphund eller polishund (beroende på vad HUNDÄGAREN gör hunden till).
    KUNDE INTE VARA MER SANT!
    Carpe Diem
  • Candra
    Lakino skrev 2010-05-01 21:48:04 följande:
    Ryta "gå hem" eller "nej" KRAFTIGT och med pondus och gärna gå mot hunden och peka BORT från dig och din hund!
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:46:52 följande:
    Blås upp dig, ställ dig bredbent framför din hund och vråla med mörk stämma. Case closed. 
    Oj oj, som om jag inte gjort det många många gånger, men inte är det många som lyssnar för det. Hundarna lyssnar ju inte ens till sina egna ägare.
  • Matillin
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:44:49 följande:
    Så vi ska avliva alla skyddshundar/polishundar då? Tjena blixten. 
    Nej givetvis ska vi inte det.
    Men dom hundarna tränas ju till att skydda och arbetar inom polisväsendet eller annat.
    Så vitt jag vet är det skillnad på privata hundar och hundar i tjänst?
  • Molson Canadian
    Dynah skrev 2010-05-01 21:48:30 följande:
    Jag tillhör lyckligtvis inte till dem . Däremot så är det ägarens ansvar att se till att inget sådant händer, dvs du kan inte koppla hunden utanför Konsum om inte främmande barn kan gå fram och klappa utan lov utan att hunden biter, då har hundägaren brustit i sitt ansvar. Såna hundar kopplar man inte utanför Konsum. Självklart reagerar hundar, det är inte många som INTE gör det. Men jag säger att det FINNS fall där hundar (i mina ögon) flugit på barn "oprovocerat", tex fallet jag skrev om. I hundens ögon var det inte oprovocerat, där var det jaktinstinkten som kom fram, men barnet i sig "provocerade" inte.
    Varför ska främmande barn ha rätt att gå fram till främmande hundar och klappa dem utan lov?
    Jag har knappast rätt att gå fram till främmande människor eller barn och klappa dem utan lov. 
    Ja, i dina ögon ja. Jag vidhåller dock att dina ögon inte ser hundens signaler. Du bygger hela ditt case på att hundar ska bete sig som människor; som om de är människor. Det är de inte. Inte sjutton skulle du knata fram till en älgko och sedan när den sparkat in revbenen på dig gnälla över att du inte provocerade den?
  • Molson Canadian
    Candra skrev 2010-05-01 21:51:22 följande:
    Oj oj, som om jag inte gjort det många många gånger, men inte är det många som lyssnar för det. Hundarna lyssnar ju inte ens till sina egna ägare.
    Då gör du fel. 
  • Sannalouise87
    Dynah skrev 2010-05-01 21:38:15 följande:
    Tycker du att strikt ägaransvar lagen är sjuk, innebär det kanske att du inte alltid följer den? Jag tycker att om du har en hund som biter ett barn som kommer in i din INHÄNGNADE trädgård, så är det en DÅLIG inhängnad. Och jag antar att den hunden inte heller står kopplad utanför affären...
    Om du vet vad ordet exempel står för, så var det jag skrev. Min hund är ALLTID kopplad. Min hund skulle aldrig bita ett barn som kom in i vår trädgård, han skulle snarare bli överlycklig över att få någon att leka med. Grinden in till vår trädgård är 1,10 m hög, vilken barn inte kan klättra över. Vi har även satt lås på både insida och utsida, för att försäkra oss om att den är ordentligt låst. Ute på grinden sitter även en skylt som talar om att där finns en hund i trädgården..

Tycker du det är okej att ett barn går in i någons trädgård för att hälsa på en hund så anser jag att du har helt fel för dig! Däremot inser jag också att ett barn kanske inte förstår så pass mycket att det är fel att gå in någon annans trädgård!
  • Bevabus

Det är genuint skrämmade hur många fördomar folk har om hundar. Och okunskapen...ack denna okunskap....
    Jag är egentligen redigt trött på såna här trådar på FL och ändå sitter jag här och försöker förklara för folk hur en hund fungerar. Läser inte folk på om detta innan de skaffar den urgulliga, pyttlilla sötnosen till valp??? NEJ DET GÖR DOM INTE! Jag vet inte hur många trådar jag har läst där personer säger:
    "Vi har precis skaffat hund. Så nu undrar jag. Hur tar jag hand om den?"
    Alltså, jag vet verkligen inte om jag ska skratta eller gråta...

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Candra

Jag tänker sluta prata med väggar och gå och sätta mig vid min sambo och se på film nu

Trevlig kväll!

• Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:51:22 följande:
    nej därför att de inte har rätt energi.
    fan funderar på att starta en kurs om det här med energier,verkar många som inte har det naturligt i sig....jag har det naturligt i mig och tycker det är det lättaste som finns...jag känner till och med stämmningar i rum på en fest....
  • Matillin
    Bevabus skrev 2010-05-01 21:55:13 följande:
    Det är genuint skrämmade hur många fördomar folk har om hundar. Och okunskapen...ack denna okunskap....Jag är egentligen redigt trött på såna här trådar på FL och ändå sitter jag här och försöker förklara för folk hur en hund fungerar. Läser inte folk på om detta innan de skaffar den urgulliga, pyttlilla sötnosen till valp??? NEJ DET GÖR DOM INTE! Jag vet inte hur många trådar jag har läst där personer säger:"Vi har precis skaffat hund. Så nu undrar jag. Hur tar jag hand om den?" Alltså, jag vet verkligen inte om jag ska skratta eller gråta...
    Kanske dags att införa hundkörkort i sverige?
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!