• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Candra
    Lakino skrev 2010-05-01 21:20:23 följande:
    OM din hund börjar skälla ,slita och dra mot den andra hunden betyder det att du INTE har ett bra ledarskap över din hund. det kanske är lättast att lyfta upp din hund JA,men vilket budskap ger du din hund? men låt inte hunden som kommer rusande komma fram då?? förlåt om jag får det att låta enkelt,men för mig är detta inte ens ett problem,utan världens enklaste. det kallas erfarenhet...
    Min hund är ett nervrak efter sin tid hos den som hade honom innan. Han blev misshandlad av både människor och djur och litar inte alls på de som kommer rusande emot honom. Det ÄR inte i alla fall så enkelt. Jag har jobbat jättemycket med honom och har kommit en god bit på väg, men i det här fallet låser det sig för honom. Han blir rädd och försöker försvara sig.
    Och hur tycker du att jag ska hindra en stor hund på 25kg + som kommer rusande emot oss och inte lyssnar på något jag gör?

Du kan inte uttala dig om hur "lätt" det är när du inte vet hela historien.
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:27:53 följande:
    Min hund är ett nervrak efter sin tid hos den som hade honom innan. Han blev misshandlad av både människor och djur och litar inte alls på de som kommer rusande emot honom. Det ÄR inte i alla fall så enkelt. Jag har jobbat jättemycket med honom och har kommit en god bit på väg, men i det här fallet låser det sig för honom. Han blir rädd och försöker försvara sig.Och hur tycker du att jag ska hindra en stor hund på 25kg + som kommer rusande emot oss och inte lyssnar på något jag gör? Du kan inte uttala dig om hur "lätt" det är när du inte vet hela historien.
    ja,då är det ännu viktigare att du visar att han kan lita på dig som förare och ledare.
    visa att han kan lita på att du ser till att ingen komer att skada honom.
    jag hoppas verkligen du inte tycker "synd" om din hund,för det gör mer skada än nytta.
    har du sett cesar milan på tv hur han jobbar?
  • Sannalouise87
    Dynah skrev 2010-05-01 21:20:57 följande:
    Det spelar ingen roll vad du anser är rätt eller inte, tultar en tvååring fram till din hund och den biter barnet så är det DITT ANSVAR OCH I MINA ÖGON DITT FEL!!!
    Japp, det är fortfarande mitt ansvar! Däremot inte mitt fel, utan ditt fel som inte håller uppsikt över ditt barn.

Det lagen säger om hundar tycker jag personligen är helt sjukt. Om jag låter min hund vara ute i MIN INHÄNGNADE trädgård, och ett barn går in för att hälsa på min hund och min hund, som vaktar sitt revir, går till anfall mot barnet, får jag som hundägare stå för skadorna, trots att det hände på MIN tomt, och att barnet gick in oinbjuden. Det är en sjuk lag!
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:27:53 följande:
    Min hund är ett nervrak efter sin tid hos den som hade honom innan. Han blev misshandlad av både människor och djur och litar inte alls på de som kommer rusande emot honom. Det ÄR inte i alla fall så enkelt. Jag har jobbat jättemycket med honom och har kommit en god bit på väg, men i det här fallet låser det sig för honom. Han blir rädd och försöker försvara sig.Och hur tycker du att jag ska hindra en stor hund på 25kg + som kommer rusande emot oss och inte lyssnar på något jag gör? Du kan inte uttala dig om hur "lätt" det är när du inte vet hela historien.
    men det handlar om att INTE se till hans förflutana,utan jobba här och nu.du ska överhuvudtaget inte tänka på att han har haft det svårt.

se till att vara en bra och stark ledare för din hund ska du se att du snart har en stabil hund.

det mesta sitter i din energi....
  • Matillin
    Belinda80 skrev 2010-05-01 21:09:01 följande:
    Då är du hjärtligt välkommen hem till oss där det finns en super go Amstaff och en Rhodesian Ridgeback.. !!! Då vi skaffade amstaffen så vägrade min svärmor att besöka oss.. men vem är det nu som ringer och vill passa denna goding ?? Jo min svärmor...!!Vi vänder lite på allt.. dom barn som föds , växer upp , kommer i tonåren, misshandlar,gör inbrott,mördar you name it.. va gör vi med dom då?? Vems fel är det att dom hamnar i den situationen ?????Ska föräldrarna få ett brev hem där dom ska skriva på att dom förbjuds att skaffa fler barn precis som man ska förbjuda vissa hundraser???Och säg inte att det bara är en hund.. det är väl för fan ett liv det med.. ett hjärta som slår,precis som med ett barn .. Kolla statistiken i USA på den mest populäraste hundraserna... där leder American Pitbull.. Vanligaste familjehunden...Sluta med dessa jävla påhopp om Kamphundar... jävla skitsnack... Va har dessa hundar gjort dej ???
    Är det kanske därför dom ligger i topp på hundar som dödat människor?
    Visste inte att dom var så vanliga där borta
  • Candra
    Lakino skrev 2010-05-01 21:31:01 följande:
    ja,då är det ännu viktigare att du visar att han kan lita på dig som förare och ledare. visa att han kan lita på att du ser till att ingen komer att skada honom. jag hoppas verkligen du inte tycker "synd" om din hund,för det gör mer skada än nytta. har du sett cesar milan på tv hur han jobbar?
    Tycker synd om honom gör jag absolut inte, jag skyddar honom från att bli attackerad på det enda sätt som fungerar.

Jag har sett Cesar ja, men jag är inte ett fan av hans metoder.
  • Bevabus
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 20:03:07 följande:
    Jag förstår hur du tänker... men i min värld så är det aldrig okej att en hund attackerar ett barn oavsett orsak. Det får bara inte hända! Tänker på din mening " Sedan vet vi ju inte detaljerna, om barnet gjorde något för att uppröra hunden".Och jag kan inte heller bli deppig att hunden blir avlivad. Grejjen i sig är sorglig men en hund som bitit ett barn måste tas bort. Det kan ske igen!
    Det är aldrig försent att lära en hund sitta.
    En hund som har bitit någon, oavsett om det är ett barn eller vuxen ska undersökas psykiskt. Är den inte sjuk så ska den omplaceras. En sådan lag bör finnas enligt mig, för om den inte är psykiskt sjuk så är ägaren olämplig och hunden ska få en ny chans. Den vet inte rätt eller fel för ägaren har inte lärt den det.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Candra
    Lakino skrev 2010-05-01 21:33:14 följande:
    men det handlar om att INTE se till hans förflutana,utan jobba här och nu.du ska överhuvudtaget inte tänka på att han har haft det svårt. se till att vara en bra och stark ledare för din hund ska du se att du snart har en stabil hund. det mesta sitter i din energi....
    Men snälla du, du känner mig inte och ska inte komma med en massa påståenden om hur jag är som hundägare.

Jag berättar ENDAST vad som gjort honom så, så du vet att det inte är en hund från "normala omständigheter" det handlar om.

Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt såna här kommentarer när folk inte har en aning.
  • Molson Canadian

Men, vad är det här för trams?

Rottweiler är ju ingen kamphund. Jag är tämligen övertygad om att historien innehåller betydligt fler faktorer än de som återges i media. Hundar flyger inte på barn eller människor oprovocerat. 
    Att kräva att hundar ska bete sig som människor och tro att man ska kunna "tulta fram" till en hund utan att den ska reagera är är erbarmligt korkat. Hundar är djur med drifter och instinkter som djur. 
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!