• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Jezamine
    Lakino skrev 2010-05-01 20:36:52 följande:
    Kan i dett samanhang nämna att förr våren så kom en familj med tre små barn i varierande ålder på smma promenadväg där jag o min hund gick.Stanande och pratade emd föräldrarna,känner igen dem.Då frågade ett av barnen mig:""Får jag kasta sten på hunden"
    Avstängd tills vidare
  • Candra
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 20:34:55 följande:
    nej...jag vill int att folk eller barn klappar min hund utan tillstånd.
    Exakt!

Vi bodde tidigare i s-tälje, och där kryllade det av ungar.
    VARENDA gång jag skulle ut med hunden flockades de runt oss och började tjuta om de får klappa honom, vissa gjorde inte ens det. Slutade med att jag röt NEJ det första jag gjorde när jag kom utanför dörren. Min hund gillar inte stökiga barn, så jag vill inte ha en flock ungar runt som kastar sig på honom. Blev garanterat stämplad som en sur kärringjävel, men då får det vara så. Jag blev så less på att förklara varena gång varför de inte får klappa.
  • Gaby 01
    Oifes skrev 2010-05-01 20:33:25 följande:
    Jo självklart är det så. En hund som man sett beteendet hos kan bita människor finns det lag på att den ska hållas inlåst. Men olyckor kan hända mellan barn och hundar oavsett för dom inte förstår, eller ja... Man har alltid ansvar för sin hund, men föräldrar har lika stort ansvar för sina barn att se till att dom inte går fram... Om hundägare alltid ska ha 100% koll måste man kunna kräva samma sak av en förälder.
    Problemet där är att man ställer hunden i samma rang som barnet. Och likställer hundet med ett barn och jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen. Allt för många hundägare ser sina hundar som barn och beter som som om de vore barn och hundar mår bäst av att få vara hundar. De fungerar som absolut  bäst då, annars blir de bara förvirrade och fel situationer kan uppstå.

Ett barn och en hund möts inte på samma vilkor, vilket är oerhört viktigt att förstå.
  • Gaby 01
    Candra skrev 2010-05-01 20:40:12 följande:
    Exakt!Vi bodde tidigare i s-tälje, och där kryllade det av ungar.VARENDA gång jag skulle ut med hunden flockades de runt oss och började tjuta om de får klappa honom, vissa gjorde inte ens det. Slutade med att jag röt NEJ det första jag gjorde när jag kom utanför dörren. Min hund gillar inte stökiga barn, så jag vill inte ha en flock ungar runt som kastar sig på honom. Blev garanterat stämplad som en sur kärringjävel, men då får det vara så. Jag blev så less på att förklara varena gång varför de inte får klappa.
    Där tycker jag du verkligen tog på dig ett ägaransvar. Du sade nej!
  • Sannalouise87
    Dynah skrev 2010-05-01 20:21:14 följande:
    STRIKT ÄGARANSVAR!!!!!!! Läs lagen!!!!!!!!!Ta ditt ansvar som HUNDÄGARE!!!!!!!!
    Självklart tar jag mitt ansvar som hundägare, men jag anser fortfarande inte att folk har rätt att gå fram till min hund utan att fråga om lov. Jag vet att min hund inte gör något mot varken barn eller andra hundar, men hur vet jag om barn eller andra hundar är snälla mot min hund?! Jag tycker det är en självklarhet att man frågar innan man går fram. Likaså när andra hundägare hejvildt släpper fram sin hund till min. Då blir jag förbannad!! Går jag och tränar med min hund, för att min hund ska lyda mig, inte f*n vill jag att min hund ska bli störd av andra hundar eller människor bara för att dom ska klappa eller leka. Man frågar först, så enkelt är det!!

Om jag står utanför en affär, och min hund ligger vid min sida, då innebär det att jag gett ett kommando, som min hund ska lyda. Att folk går förbi då är bara bra ytterligare träning för min hund, som helst av allt skulle vilja hälsa på alla människor i hela världen. Därav tycker jag inte att det är rätt att folk går fram till min hund utan att be om lov.
  • Sannalouise87
    Candra skrev 2010-05-01 20:34:07 följande:
    Det har jag aldrig förstått, om nån bryter sig in hos en, VARFÖR blir man blir skyldigt att betala denna människa om den skadar sig? H*n får väl fan skylla sig själv om den bryter sig in!
    ja, men tyvärr är det inte så. en hund har aldrig rätt att göra utfall mot varken en människa eller andra djur.

Om jag går med min hund kopplad i parken, och där kommer en lös hund som springer fram till min hund för att hälsa. Skulle då min hund, som är kopplad gå till attack mot den okopplade hunden och skada denna, så är det jag som får stå för veterinärkostnaderna, trots att min hund var kopplad och övervakad...det tycker jag är sjukt!
  • Lakino
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 20:42:10 följande:
    Självklart tar jag mitt ansvar som hundägare, men jag anser fortfarande inte att folk har rätt att gå fram till min hund utan att fråga om lov. Jag vet att min hund inte gör något mot varken barn eller andra hundar, men hur vet jag om barn eller andra hundar är snälla mot min hund?! Jag tycker det är en självklarhet att man frågar innan man går fram. Likaså när andra hundägare hejvildt släpper fram sin hund till min. Då blir jag förbannad!! Går jag och tränar med min hund, för att min hund ska lyda mig, inte f*n vill jag att min hund ska bli störd av andra hundar eller människor bara för att dom ska klappa eller leka. Man frågar först, så enkelt är det!!Om jag står utanför en affär, och min hund ligger vid min sida, då innebär det att jag gett ett kommando, som min hund ska lyda. Att folk går förbi då är bara bra ytterligare träning för min hund, som helst av allt skulle vilja hälsa på alla människor i hela världen. Därav tycker jag inte att det är rätt att folk går fram till min hund utan att be om lov.
    jättebra inlägg!!!! håller med till 700%{#lang_emotions_flower}
  • pellepluttskrutt

I England kallar man Amstaffen för "Nannydogs" just för att dom är fantastiska familjehundar.

• Candra
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 20:44:22 följande:
    ja, men tyvärr är det inte så. en hund har aldrig rätt att göra utfall mot varken en människa eller andra djur. Om jag går med min hund kopplad i parken, och där kommer en lös hund som springer fram till min hund för att hälsa. Skulle då min hund, som är kopplad gå till attack mot den okopplade hunden och skada denna, så är det jag som får stå för veterinärkostnaderna, trots att min hund var kopplad och övervakad...det tycker jag är sjukt!
    Absolut.. Men det gäller ju inte bara hundar, om han så skulle snubbla över en lövkratta eller en kabel och skada sig pga det, blir man även skyldig för det.. SÅ sjukt att det inte är sant!
  • Lakino
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 20:44:22 följande:
    ja, men tyvärr är det inte så. en hund har aldrig rätt att göra utfall mot varken en människa eller andra djur.Om jag går med min hund kopplad i parken, och där kommer en lös hund som springer fram till min hund för att hälsa. Skulle då min hund, som är kopplad gå till attack mot den okopplade hunden och skada denna, så är det jag som får stå för veterinärkostnaderna, trots att min hund var kopplad och övervakad...det tycker jag är sjukt!
    du ser väl till att den lösa hunden aldrig ens kommer fram til din hund? det hoppas jag ialfall.
    min taktik när det kommer en lös hund,var som vanligt,ha kol på DIN hund(som är den enda DU behöver ha koll på) VRÅLA gärna åt den andra hunden"gå hem" eller "nej" högt och MYCKET bestämt! Du kommer se att den andra hunden låter bli er.{#lang_emotions_cool}
    Det är viktigt att DU visar DIN hund att DU beskyddar DEN.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!