• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Dynah
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 21:31:13 följande:
    Japp, det är fortfarande mitt ansvar! Däremot inte mitt fel, utan ditt fel som inte håller uppsikt över ditt barn. Det lagen säger om hundar tycker jag personligen är helt sjukt. Om jag låter min hund vara ute i MIN INHÄNGNADE trädgård, och ett barn går in för att hälsa på min hund och min hund, som vaktar sitt revir, går till anfall mot barnet, får jag som hundägare stå för skadorna, trots att det hände på MIN tomt, och att barnet gick in oinbjuden. Det är en sjuk lag!
    Tycker du att strikt ägaransvar lagen är sjuk, innebär det kanske att du inte alltid följer den?
    Jag tycker att om du har en hund som biter ett barn som kommer in i din INHÄNGNADE trädgård, så är det en DÅLIG inhängnad. Och jag antar att den hunden inte heller står kopplad utanför affären...
  • vivillblitre

Hunden blir vad du gör den till

En kamphund är en hund, som man använder till hundkamp. Detta oavsett ras. Allt handlar om hur DU, som hundägare, uppfostrar din hund. I fel händer kan även den snällaste tax bli farlig för sin omgivning.

En polishund är inte en viss "ras" utan en polishund blir en polishund när du utbildat den till det, oavsett ras. Lika är det med kamphundar. En kamphund är inte en viss ras utan en kamphund blir en kamphund när du uppfostrat den till det.

Att man vill förbjuda vissa raser p.g.a. att de anses vara "kamphundar" och farliga för allmänheten, tyder endast på okunnighet. Det handlar om INDIVIDER, som kan vara farliga för allmänheten och INTE en viss typ av ras.

Ingen nyfödd hundvalp är en kamphund. Ingen nyfödd hundvalp är en polishund. Det är efter att hunden formats av ägaren, år efter år, som den till sist blir en kamphund eller polishund (beroende på vad HUNDÄGAREN gör hunden till).

• Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:34:22 följande:
    Tycker synd om honom gör jag absolut inte, jag skyddar honom från att bli attackerad på det enda sätt som fungerar.Jag har sett Cesar ja, men jag är inte ett fan av hans metoder.
    du säger att lyfta upp din hund är enda sättet som fungerar?
    det säger mig att du har ganska stor okunskap om både hundar,energier och kroppsspråk hos hundar.
  • Matillin
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 21:31:13 följande:
    Japp, det är fortfarande mitt ansvar! Däremot inte mitt fel, utan ditt fel som inte håller uppsikt över ditt barn. Det lagen säger om hundar tycker jag personligen är helt sjukt. Om jag låter min hund vara ute i MIN INHÄNGNADE trädgård, och ett barn går in för att hälsa på min hund och min hund, som vaktar sitt revir, går till anfall mot barnet, får jag som hundägare stå för skadorna, trots att det hände på MIN tomt, och att barnet gick in oinbjuden. Det är en sjuk lag!
    Det är väl inte sjukt?
    Det är väl dom hundarna som vaktar sitt revir och attackerar ett barn som är sjuka?
    Om en hund är så farligt så att den går till attack mot oinbjudna gäster (barn) så bör den inte leva.
  • Blind Urmakare
    DuBBeeL skrev 2010-05-01 18:56:56 följande:
    Undrar om Kungen går med på att avliva Maddes hund... Hon har en JRT btw...
    Kungen har inget att säga till om när det gäller beslutande. 
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Dynah
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:38:12 följande:
    Men, vad är det här för trams? Rottweiler är ju ingen kamphund. Jag är tämligen övertygad om att historien innehåller betydligt fler faktorer än de som återges i media. Hundar flyger inte på barn eller människor oprovocerat.  Att kräva att hundar ska bete sig som människor och tro att man ska kunna "tulta fram" till en hund utan att den ska reagera är är erbarmligt korkat. Hundar är djur med drifter och instinkter som djur. 
    Ibland så gör de faktiskt det, dvs flyger på barn och människor oprovocerat...fallet där Staffordshire Terriern bet ihjäl ett litet spädbarn är ett exempel. Själv är jag helt övertygad att i det fallet var det jaktinstinkten som tog över och hunden "tog helt enkelt fel". Ett litet spädbarn låter faktiskt lite likt en jamande katt...
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:37:11 följande:
    Men snälla du, du känner mig inte och ska inte komma med en massa påståenden om hur jag är som hundägare.Jag berättar ENDAST vad som gjort honom så, så du vet att det inte är en hund från "normala omständigheter" det handlar om.Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt såna här kommentarer när folk inte har en aning.
    men vad är det du inte förstår? det spelar ingen roll från vilka omständigheter hunden komer ifrån,en hund lever HÄR OCH NU och reagerar på ENERGIER.
  • Molson Canadian
    Dynah skrev 2010-05-01 21:39:59 följande:
    Ibland så gör de faktiskt det, dvs flyger på barn och människor oprovocerat...fallet där Staffordshire Terriern bet ihjäl ett litet spädbarn är ett exempel. Själv är jag helt övertygad att i det fallet var det jaktinstinkten som tog över och hunden "tog helt enkelt fel". Ett litet spädbarn låter faktiskt lite likt en jamande katt...
    Nej, det gör de inte. Att inte kunna läsa hunden betyder inte att hunden flyger på barn oprovocerat. Det betyder att du inte kan läsa hundens signaler. Och tillhör du dem som anser att man ska kunna bete sig hur som helst och släppa fram sina ungar hur som helst till hundar så har du högst sannolikt inte kunskapen som krävs för att bedöma hundars signaler.
  • Candra
    Lakino skrev 2010-05-01 21:38:45 följande:
    du säger att lyfta upp din hund är enda sättet som fungerar? det säger mig att du har ganska stor okunskap om både hundar,energier och kroppsspråk hos hundar.
    Eftersom han annars skulle bli attackerad av hunden ja.

Haha, du får tro vad du vill, men det har jag definitivt inte. Har nog mer erfarenhet och kunskap än många andra hundägare. Det du läser ut ur mina kommentarer här säger inte så mycket om hur jag är som ledare i övrigt.

Du har inte svarat, vad tycker du då att jag ska göra för att få hunden utan synlig ägare att lyssna?
  • Lakino
    vivillblitre skrev 2010-05-01 21:38:28 följande:
     Hunden blir vad du gör den till En kamphund är en hund, som man använder till hundkamp. Detta oavsett ras. Allt handlar om hur DU, som hundägare, uppfostrar din hund. I fel händer kan även den snällaste tax bli farlig för sin omgivning. En polishund är inte en viss "ras" utan en polishund blir en polishund när du utbildat den till det, oavsett ras. Lika är det med kamphundar. En kamphund är inte en viss ras utan en kamphund blir en kamphund när du uppfostrat den till det. Att man vill förbjuda vissa raser p.g.a. att de anses vara "kamphundar" och farliga för allmänheten, tyder endast på okunnighet. Det handlar om INDIVIDER, som kan vara farliga för allmänheten och INTE en viss typ av ras. Ingen nyfödd hundvalp är en kamphund. Ingen nyfödd hundvalp är en polishund. Det är efter att hunden formats av ägaren, år efter år, som den till sist blir en kamphund eller polishund (beroende på vad HUNDÄGAREN gör hunden till).
    BRA skrivet!!! {#lang_emotions_cool}
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!