• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Dynah
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:52:19 följande:
    Varför ska främmande barn ha rätt att gå fram till främmande hundar och klappa dem utan lov? Jag har knappast rätt att gå fram till främmande människor eller barn och klappa dem utan lov.  Ja, i dina ögon ja. Jag vidhåller dock att dina ögon inte ser hundens signaler. Du bygger hela ditt case på att hundar ska bete sig som människor; som om de är människor. Det är de inte. Inte sjutton skulle du knata fram till en älgko och sedan när den sparkat in revbenen på dig gnälla över att du inte provocerade den?
    Främmande barn ska INTE gå fram till främmande hundar. MEN jag hävdar fortfarande att om du kopplar hunden utanför Konsum så kommer NÅGON TROLIGEN NÅGONGÅNG gå fram till hunden ändå och utan lov, då ska hunden inte bita denna NÅGON som TROLIGEN är ett barn med tidigare bra erfarenhet av hundar. Skulle inte du som hundägare känna dig jävligt SKYLDIG ifall din hund då bet detta barn i ansiktet med livlånga skador som följd? Skulle du behålla hunden? Skulle du fortsättningsvist koppla hunden utanför Konsum?
    Så jag dementerar det du skrev, i mina ögon ska inte främmande människor klappa hundar utan ägarens lov.
  • Gaby 01
    Bevabus skrev 2010-05-01 21:50:29 följande:
    Försent?? Vad pratar du om? Hundar lever i nuet. Missade du att jag skrev "det är aldrig försent att lära en hund sitta"?Det är poängen. Alla hundar går att göra normala igen, så länge de inte är psykiskt sjuka! Det är därför det är så sjukt tragiskt att den där ägaren ska avliva det stackars djuret och inte ge det en chans, och sedan springa ut och säkert skaffa en till hund som han/hon gör samma misstag med!!Men en hund som har gått så pass långt att den attackerar är väldigt svår att rehabilitera på egen hand om man inte har grundkunskaperna (som så hemskt många hundägare inte har) så det är därför jag rekommenderar att omplacera hunden till ett proffs.
    Hoppas verkligen det skulle fungera om man gjorde en sådan lösning för det skulle vara oerhört tragiskt ifall det skedde igen. Jag kan tyvärr inte säga... en gång är ingen gång... i detta fallet, för den som råkat illa ut är en 5-årig liten tjejj som antagligen har en mängd operationer framför sig. Och jag känner oerhört starkt för denna familj som råkat ut för detta, kanske för att jag har en 5-åring själv och skulle blivit alldeles förkrossad om han råkat ut för något liknande.
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:52:56 följande:
    Då gör du fel. 
    high five igen!!
  • Candra
    Lakino skrev 2010-05-01 21:56:07 följande:
    nej därför att de inte har rätt energi. fan funderar på att starta en kurs om det här med energier,verkar många som inte har det naturligt i sig....jag har det naturligt i mig och tycker det är det lättaste som finns...jag känner till och med stämmningar i rum på en fest....
    Same same.
  • Nissen86
    vivillblitre skrev 2010-05-01 21:38:28 följande:
     Hunden blir vad du gör den till En kamphund är en hund, som man använder till hundkamp. Detta oavsett ras. Allt handlar om hur DU, som hundägare, uppfostrar din hund. I fel händer kan även den snällaste tax bli farlig för sin omgivning. En polishund är inte en viss "ras" utan en polishund blir en polishund när du utbildat den till det, oavsett ras. Lika är det med kamphundar. En kamphund är inte en viss ras utan en kamphund blir en kamphund när du uppfostrat den till det. Att man vill förbjuda vissa raser p.g.a. att de anses vara "kamphundar" och farliga för allmänheten, tyder endast på okunnighet. Det handlar om INDIVIDER, som kan vara farliga för allmänheten och INTE en viss typ av ras. Ingen nyfödd hundvalp är en kamphund. Ingen nyfödd hundvalp är en polishund. Det är efter att hunden formats av ägaren, år efter år, som den till sist blir en kamphund eller polishund (beroende på vad HUNDÄGAREN gör hunden till).
    Blir så otroligt trött på folk som drar en viss ras osv över en och samma gräns.. Kom igen.. Kan inte annat än att hålla med vivillblitre (ovanför).. Så jäkla sant!

Kan nämna att jag har fått TUREN och LYCKAN att få ha rottisar i min uppväxt så jag VET att de är underbara hundar!
    Dessutom har jag bekanta som blivit överfallen av goldens så att det har med just rasen att göra är ren och skär bullshit.. Kom igen, denna diskussion borde inte ens få fäste, när ska folk förstå??
  • TAN
    Bevabus skrev 2010-05-01 21:55:13 följande:
    Det är genuint skrämmade hur många fördomar folk har om hundar. Och okunskapen...ack denna okunskap....Jag är egentligen redigt trött på såna här trådar på FL och ändå sitter jag här och försöker förklara för folk hur en hund fungerar. Läser inte folk på om detta innan de skaffar den urgulliga, pyttlilla sötnosen till valp??? NEJ DET GÖR DOM INTE! Jag vet inte hur många trådar jag har läst där personer säger:"Vi har precis skaffat hund. Så nu undrar jag. Hur tar jag hand om den?" Alltså, jag vet verkligen inte om jag ska skratta eller gråta...
    hehe kan motvilligt erkänna att jag varit en av dessa.. skaffade hund för ett antal år sedan.. fick höra att dvärgpinschern är liten och lätt lägenhetshund som inte behöver mkt motion... toppen tänkte jag.. ack så fel... såååå svår hund! Har dock inte kvar den idag pga utökning i familjen och tidsbrist.. men det är verkligen inte någon lätt hund.. så kunskap behövs för att hunden ska må så bra som möjligt
  • Lakino
    Matillin skrev 2010-05-01 21:56:14 följande:
    Kanske dags att införa hundkörkort i sverige?
    JA,det är bannemig på tiden!!!!!!
  • Bevabus
    Jag har länge ansett det Hundar ÄR ju faktiskt helt fantastiska varelser och kan bli världens bästa vän och kompanjon om man bara behandlar den rätt!
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • TAN
    låter som en bra ide!!! finns många som inte borde ha hund!
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!