• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Dynah
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:26:54 följande:
    Det är väl tur att varken polisen eller länsstyrelsen delar din uppfattning. Visst är det förfärligt att jag tillåts ha hundar som är ohanterliga för normala människor? Eller inte. 
    Det låter som om dina hundar har bitit folk redan...?
  • Molson Canadian
    Matillin skrev 2010-05-01 22:21:32 följande:
    Det måste väl ändå finnas få föräldrar som låter sina barn springa fram till främmadne hundar? Mina barn är små och ÄLSKAR hundar. Tyvärr har jag ingen hund nu och ingen vi känner har hund så dom har inte alls stor erfarenhet av hundar. Jag säger varje gång vi ser en hund att man först måste fråga ägaren till hunden om man får klappa. Och att man ALDRIG för springa fram emot en hund eller gå fram till en hund man inte känner. Men som förälder har man inte alltid ögon i nacken som du säkert vet om du har egna? Min dotter har flera gånger varit på väg fram emot hundar då vi har en promenadväg utanför huset där många rastar hunden och inga häckar än så länge. Jag tycker det främst är ägarens ansvar att ha uppsikt över sin egen hund då barn speciellt gör saker på ett ögonblicks verk ibland. Det är ändå ett "vilt" djur man har hand om som hundägare.
    Tycker faktiskt inte att det är särskilt få. Om det är ägarens ansvar att ha uppsikt över sin hund så är det rimligen föräldrars ansvar att ha uppsikt över sina barn. Om mina barn skulle bli bitna av en hund för att jag har brustit i uppsikt över barnen så skulle jag aldrig klandra hundägaren för den saken. Jag skulle klandra mig själv. 
  • Gaby 01
    Lakino skrev 2010-05-01 22:18:42 följande:
    fast där tycker jag du har lite felens hund MÅST fungera i sociala sammanhang,och kan den inte ens sitta utanför konsum utan att skälla/yla eller attakera folk som går förbi,ja då har man brustigt VÄLDIGT i uppfostran!däremot ska inte föräldrar låta sina barn gå fram till denna kopplade hund utanför konsum,låt den vara,ni känner inte hunden,och vil du utsätta ditt barn för en eventuell risk??
    Jag skulle aldrig låta mina barn medvetet klappa en hund som är kopplad utanför på dylikt sätt. Faktum är att mina barn inte får klappa hundar alls efter den incidenten jag skrev om tidigare vilket i sig är en sorg också.
  • Bevabus
    Dynah skrev 2010-05-01 22:22:02 följande:
    Du ser/gör ingen skillnad på hundar och barn?
    Det har inget med saken att göra. En hund som har bitit är en olycklig hund. En hund som biter skriker på hjälp! Precis som att ett barn som skär sig skriker på hjälp! Den mår inte bra och måste få hjälp!! Vad är det som är så svårt att förstå med det!?
    Ska vi avliva varenda jäkel som måste dåligt psykiskt. Ja då skulle jag ha kolat vippen för fyra år sedan. Det känns ju bra. Djurs känslor och liv ska räknas lika mycket som våra. Jag säger inte att jag skulle offra mitt liv för en hund och inte ett barn. Jag säger att djuren är lika oskyldiga som barn och måste kunna lita på oss som hundägare att vi skyddar dom! Att vi är deras FLOCKLEDARE vilket innebär att vi uppfostrar dom! De hundar som biter har inte haft en förebild, de har inte haft någon att lära sig ifrån! Ska de inte få den chansen?? Är du så känslokall att du verkligen inte bryr dig? Den hunden kommer aldrig få chansen att leva ett balanserat och lyckligt liv. Va grymt och elakt att låta den leva obalanserat och trist liv och sedan avliva den. Det är vårt ansvar, samhällets, att se till så att djuren har det bra så vi kan leva tillsammans!
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Dynah
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:26:54 följande:
    Det är väl tur att varken polisen eller länsstyrelsen delar din uppfattning. Visst är det förfärligt att jag tillåts ha hundar som är ohanterliga för normala människor? Eller inte. 
    Ehhh...det är ju det dom gör...delar min uppfattning! {#lang_emotions_laughing}
    Dvs lagen om strikt ägaransvar.
  • Lakino
    Matillin skrev 2010-05-01 22:28:00 följande:
    Givetvis.Men för mig är det inte normalt att en hund hotar någon som råkar passera förbi oprovoerat det är allt jag säger.Jag förstår hundars signaler väldigt bra men barn gör det inte, och tyvärr inte ens vissa vuxna.
    bra sagt!
  • Bevabus
    Dynah skrev 2010-05-01 22:25:45 följande:
    Fanns inte lagen om strikt ägaransvar skulle jag kunna släppa ut min aggressiva hund på stan att tugga på både människor och saker...utan att ta ansvar för det.Vore ju skit-bra!!
    När sa jag att en lag om strikt ägaransvar inte skulle få finnas? Var vänlig och vrid INTE om mina ord. Då blir jag bara förbannad och förlorar respekt för dig.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Dynah
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:31:05 följande:
    Det har inget med saken att göra. En hund som har bitit är en olycklig hund. En hund som biter skriker på hjälp! Precis som att ett barn som skär sig skriker på hjälp! Den mår inte bra och måste få hjälp!! Vad är det som är så svårt att förstå med det!?Ska vi avliva varenda jäkel som måste dåligt psykiskt. Ja då skulle jag ha kolat vippen för fyra år sedan. Det känns ju bra. Djurs känslor och liv ska räknas lika mycket som våra. Jag säger inte att jag skulle offra mitt liv för en hund och inte ett barn. Jag säger att djuren är lika oskyldiga som barn och måste kunna lita på oss som hundägare att vi skyddar dom! Att vi är deras FLOCKLEDARE vilket innebär att vi uppfostrar dom! De hundar som biter har inte haft en förebild, de har inte haft någon att lära sig ifrån! Ska de inte få den chansen?? Är du så känslokall att du verkligen inte bryr dig? Den hunden kommer aldrig få chansen att leva ett balanserat och lyckligt liv. Va grymt och elakt att låta den leva obalanserat och trist liv och sedan avliva den. Det är vårt ansvar, samhällets, att se till så att djuren har det bra så vi kan leva tillsammans!
    Jodå, sålänge det inte springer på stan och biter folk. Och det har dom ju uppenbarligen gjort? Du får ta den där diskussionen med lagstiftaren, inte med mig.
  • Dynah
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:32:02 följande:
    När sa jag att en lag om strikt ägaransvar inte skulle få finnas? Var vänlig och vrid INTE om mina ord. Då blir jag bara förbannad och förlorar respekt för dig.
    Vem har sagt att jag vill ha din respekt..???{#lang_emotions_tongue_out}
  • Bevabus
    Dynah skrev 2010-05-01 22:32:25 följande:
    Jodå, sålänge det inte springer på stan och biter folk. Och det har dom ju uppenbarligen gjort? Du får ta den där diskussionen med lagstiftaren, inte med mig.
    Det var ju hundar som hade bitit som jag pratade om. De som känner samma sak som barn som skär sig, de skriker på hjälp för att deras ägare inte kan sköta dom. Men du bryr dig ju uppenbarligen inte om dom. Tur att det finns jag och många andra i denna tråd som gör det.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!